Alla inlägg den 31 januari 2009

Av Johanna - 31 januari 2009 14:22

Så här snyggt kan man oxå sova =)

Av Johanna - 31 januari 2009 13:54

Har ridit Pina på morgonen. Givetvis gick ena barfotaskon sönder och dom passar inte riktigt heller nå mer då hon verkad lite annorlunda. Jag fick rida med bakskorna fram och barfota bak. Det känns inte riktigt bra då man vet att hon kan få lite "ryck" emellanåt.

Men Zingde skulle försöka fixa fram nya skor lite snabbt som passar bättre.

I allafall så gick ridningen bra. Från början kändes hon lite för stressad och spänd men efter lite rastning och övertalning så började hon slappna av mer och spänna av. Mot slutet låg hon riktigt fint i handen och var lyhörd och "med" mig. Jag kunde lägga henne så lågt jag ville mot slutet så då blev vi båda nöjda ;)

Ture och jag var på promenad ute i naturen i över en timme. Solen sken och vädret var underbart. Han var så snäll och nyfiken på omgivningen och ville nog inte riktigt gå hem. Men vi kan inte nöta på för länge för då får han skav av bootsen. Jag hade på honom bootsen med sina mjuka sulor i då han är öm efter verkningen.  Nog var det lite ponnysteg =) men han skrittade på bra i allafall till skillnad mot igår. Ska försöka få på honom wrapsen som man ska ha runt kotan för att förebygga skav på såna känsliga som Ture men det har inte gått så bra tidigare.. Jag blir lite less att när jag hittat boots som verkligen sitter så ska dom ju givetvis skava.


The End ;)


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards