Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Johanna - 7 januari 2009 22:46

Satt å kolla på en film och kände mig lite små sömnig då jag kom på att jag måste skriva i min blogg annars kan Andalucia bli vresig =).

Har idag tömkört Ture och han var sååååå fin. Jag var så glad att få se hur frisk och kry han såg ut. Han har inte sett så fin ut sen han var en liten unghingst =) Det har tydligen gjort susen för hovarna att få en mer kuperad hage med blandad terräng. Man tror ju att det bästa för hästen är en stor bildskön sommaräng med plan yta och massor av gräs. Snyggt, jo visst men inte bra för Ture i allafall. Han har ju gått barfota i typ 3 år nu och alltid varit så himla ömfotad i allafall. Ett halvår i  sin nya hage som består av betesäng, skog, en liten grusplan och till och med sand strand och inte att förglömma havet  har gjort underverk med hans fötter.

Det är så kul att tömköra. Allt ger liksom direkt effekt. Det går inte att fastna  lite i en töm och man märker direkt då han tappar lite bjudning osv, det smyger liksom inte på lite obemärkt som när man sitter på. Plus att man sitter ju inte själv där uppe på och gör det hela svårare än det är =) Dessutom får man ju se sin häst jobba.

Har varit och hämtat lite spån i dag oxå. Pep i väg till sågen och tiggde till mig lite grann =) Det är ju spån kris i hela kommunen. Inte ens Granngården har spån hemma. INTE KUL ALLS!!! Snacka om att man längtar till Övik såna gånger... Där hade jag inte nå problem med spån precis ;)

Nä nu blir det här alldeles för långt för att orka läsa, så jag får skriva mer i morgon.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards