Alla inlägg den 16 januari 2009

Av Johanna - 16 januari 2009 16:16

I dag är det ju då som sagt svinakallt. Vill inte göra så mycket känner jag med risk för dåligt humör pga kylan. Kan inte heller transport träna Ture dels för att Jens snott transporten och dels för att även om Ture skulle vilja gå in så skulle han väl inte kunna för att han frysit fast.

Har varit hos veterinären och vaccinerat lille Nelzon det gick jättebra och han märkte inte ens att hon gjorde något. Han trodde han bara gick in och träffade en massa trevliga människor i gröna rockar och sen fick han en näve godis på golvet och sen gå ut. Fniss.

Vi vägde även Nelzon och han vägde nu drygt 27 kg. Så när jag vägde han i Måndags blev det nog lite fel.

Så nu blir det till att göra upp en fetbrasa i öppenspisen (skryter ingenting =D) , feta i mig lite dumle-muffins och chips och bädda ner mig med Nelzon under täcket och kolla på lets dance. MYYYYYYYYYS


Av Johanna - 16 januari 2009 09:40

I går när jag och Jens åkte hem från Kalix så var det något som började irritera i mina ögon, jag kunde som inte riktigt se vägen det blev så ljust. Då kom jag på att det fanns något framme i bilen som ovanför framrutan som kunde hjälpa. Jag tänkte det kallas för hmmmm,.... någonting-skydd.. Å då kom jag på det! SOLskydd!!! Det var solen som förärade oss med att titta fram =) Jag blev ju helt i chock och ögonen sved och bländades.


Senare på kvällen i mörkrets trygga famn ;)  åkte jag in till ridhuset med Pina. Hon var ännu lugnare än i går och kommer förmodligen bli super härlig att ha med sig på träningar framöver. Skönt. Longerade henne i ridhuset och skrittade henne sedan en stund. Måste ju ta det lite lugnt så man inte förivrar sig. Hon var jättelugn och sparkade inte bakut en enda gång tror jag. Lite slö när jag skulle skritta henne men hon blev väl uttråkad. Sen var jag lite disträ också eftersom det var tre hästar till därinne så man blev lite "blingrad" =) Men det är ju bra träning för henne att bara gå omkring när andra rider det är hon ju inte van vid precis. Nu kan jag tyvärr inte åka in varken Fredag eller Lördag då Jens ska ha transporten och frakta skotern till verkstaden. Men hoppas på att kunna åka in Söndag.


I dag ska jag åka till veterinären och vaccinera Nelzon. Och sen måste jag hämta spån eller torv. Har inte bestämt vilket ännu.


Lämnar av med en bild jag tog i går på solen som kikade fram, och ta mej fan om den inte tänkt visa sig i dag oxå =)



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards