Alla inlägg den 30 januari 2009

Av Johanna - 30 januari 2009 14:23

Helena har varit här och provat rida Pina. Det var väldigt nyttigt för Pina att få inse sina begränsningar ;) (Helena är proffs på bråkiga hästar) Men framförallt nyttigt att få se henne under ryttare så jag fick inse att jag kanske inte behöver rida henne lika lågt som jag trott. Tyvärr hade jag ingen kamera med för jag hade Ture på släp. Han fick komma med och promenera dels för att Pina skulle ha sällskap så Helena kunde koncentrera sig på ridning istället då Pina blir ju så mycket "tamare" när hon har sällskap och dels för att han är öm i hovarna efter verkningen så någon ridning lär det inte bli på några dagar.

Här kommer i allafall några bilder på Helena på sina egna hästar.... Det ena är en 3 åring e.Rascalino (TILL SALU) och det andra är hennes fbl som hon köpt från galoppbanan och som nu är en mkt duktig dressyrhäst (Hannah the Brave)

Av Johanna - 30 januari 2009 12:01

Har varit och ridit ut med Saga på förmiddagen. Vi red mycket längre än vi brukar då dom  visade häromdagen att det gick ju minsann bra att springa hur långt som helst ;) Hon var lite spänd i början men när hon hade gjort av med lite energi så var hon så lugn och fin. Hon blev ganska svettig och såg nöjd ut efteråt och tömd på spring i benen =) Hon kan ju nu ha barfota skorna efter hon blivit verkad av den nya "verk-tjejen". Så vi kunde ju trava och galoppera utan att behöva vara ängslig över att halka.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards