Alla inlägg under april 2009

Av Johanna - 29 april 2009 15:20

Verk-damen har varit här idag. Tures fötter har fått så himla bra kvalite motför tidigare. De går aldrig sönder som förut och ser nyfilade och fina ut hela tiden. Heja Ture!!!

Av Johanna - 28 april 2009 16:46

Ett litet foto på söta stövarpuppisar =)

Av Johanna - 28 april 2009 15:09

Ja då var en till utställning avklarad. Det gick jättebra att visa honom och han fick ett HP. Han blev ju givetvis Bäst I Rasen oxå eftersom han var ensam i sin ras som vanligt ;)  Han kom inte bland dom 5 bästa i Best In Show men det spelar inte någon roll, för han fick KANON kritik och skötte sig bra. Det var 22 hundraser i Best In Show. Domaren sa att han var DÖ-LÄCKER ;) Han fick även skrivit i kritiken att han var en maskulin hane av mkt hög kvalite´, mkt vackert huvud och uttryck, lång vacker hals, bra överlinje, välvinklad fram & bak, bra bröstdjup och vägvinnande rörelser. Det är vad jag kommer ihåg. Tyvärr var han lite "blyg" mot den första domaren men det är inte så konstigt då han bara varit på utställning en gång tidigare och han tycker det är lite underligt när dom ska komma och klämma och känna på honom på det viset. Men domaren som dömde i BISet var han inte det minsta blyg för. Nästa utställning är i Vännäs i Juni och då är det även Grand Danois special så det kommer att bli jättekul att bli bedömd av "riktiga" Grandis-domare och tävla mot andra i samma ras. Trots att det är svårt att vinna med blå grandisar över de andra färgerna så ska vi göra ett gott försök ;)

Av Johanna - 25 april 2009 09:15

Nelzon försöker leka med stövarvalparna... Kanske inte helt på lika villlkor, men det förstår han inte riktigt ;)

Av Johanna - 24 april 2009 17:49

Snön smälter och smälter. Snart är sommaren här =) På Söndag ska jag och Nelzon på vår andra utställning. Håll tummarna gott folk!

Av Johanna - 23 april 2009 14:43

Min gode vän och ständige bollplank Helena har startat upp i bloggvärlden, ni hittar hennes blogg på www.wildvittra.bloggagratis.se

Av Johanna - 21 april 2009 17:21

Det är tjyvtjockt ännu.... Less blir man kan man säga, men måste tillägga att livet är toppen i allafall. Har idag jobbat på kenneln och måste ju säga att dom små stövarvalparna är för gudomliga, trots att dom är rätt skarpa i munnen ;). har gruvat mig hela dagen för att rida då Pina lär vara som en galning efter vilan och jag måste rida ut då ridplan inte ser alltför trevlig ut just nu. Efter jag joxat på i stallet och städat och haft mig beslutade jag mig för att gruva mig tills i morgon =). En dag hit eller dit? Så detta kanske blir mitt sista inlägg i livet ;)

BYE

Skapa flashcards