Alla inlägg den 23 januari 2009

Av Johanna - 23 januari 2009 20:46

Har varit och tittat på Hesse-träningar i dag oxå. Mycket klok karl det där!

Åkte hem full av inspiration och hästarna såg nog vilka bestämda kliv jag hade mot stallet =)

Först ut var Ture Torpeden. Han var full av energi i dag oxå. Jag blir fortfarande lika förvånad över den nya Ture. Alla som sett honom tidigare vet ju att han brukar vara lite låååångsam men det verkar vara som bortblåst. Han var MAFFIG att rida idag =) Dock låg han på lite mycket ibland men han kändes fin i formen och det är härligt att ha lite bjudning. Han behöver ju gå framåt nedåt och han sökte sig så fint till handen.

Sedan var det Pinas tur och hon kändes så fin från början. Men tyvärr så blev jag nog lite bekväm och gled omkring lite planlöst då hon kändes så fin och hon märkte ju det ganska fort och började hitta på egna saker ;) Men jag skärpte till mig och sen gick hon som en klocka. Hon känns så härlig i ryggen och är smidig som en liten katt. När jag höll på att avsluta med Pina så ringde min förskräckta stackars mamma. Ture hade ju givetvis tyckt att han inte skulle vara kvar i hagen nå mer så han hade tagit damerna på promenad runt gården. Mamma hade försökt ta fast Ture i grimman, och det är en sak som Ture INTE gillar. Det ska vara grimskaft annars får det vara! Så han hade brutit av mammas naglar...FY på han! Men Cambi och Ture stod snällt på gården och åt ur höbalen medan Saga sprang omkring och visade hur snygg hon kan vara. När jag kom på gården kom hon dock snällt och gick fot med mig in. Hon är så gullig "Sonja Larsson" =)

Av Johanna - 23 januari 2009 10:09

Varje morgon när Nelzon kommer till mamma och pappa kör han lite morgongympa i form av brottning med de andra hundarna. Han mäter även vem som har störst mun. Han eller någon annan. =) Här på bilderna får ni se lite mätning =)


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards