Alla inlägg den 12 januari 2009

Av Johanna - 12 januari 2009 17:28

Började dagen med att missbedöma tiden (som vanligt) så jag hann inte mocka innan jag åkte in till jobbet.

Sen på jobbet glömde jag spärra upp dörren så när jag sandade framsidan blev jag utelåst och fick springa runt till baksidan för att ta mig in. Det är inte långt men ack så irriterande.

På jobbet var det trevligt i allafall och jag hann surra lite med syrsan.

Jens kom förbi på jobbet och hade med sig lilleman. Han skulle ju vägas i dag och vi hade tänkt gå en sväng med honom på stan så han fick lite miljöträning.

Men grejen var den att vi håller ju på att bygga ut affären/hyreshuset så där var ju farsan och en del "gubbar" som höll på att lyfta väggar på plats med en lyftkran. Och Jens är ju inte kontaktbar när han har en maskin av något slag inom synhåll. Ja det räcker faktiskt att det är en maskin inom hörhåll så får han en glasartad blick och blir helt i sin egen värld.

Efter diverse hot och gester fick jag i allafall honom att följa med när gubbarna skulle dricka kaffe.

Nelzon var i allafall jätteduktig på stan och vägde 24 kg.

När jag sedan kommer hem står regnet som spön i backen och överallt (jag kunde se i mörkret) var det is och vatten. Snön är ett minne blott här i Storön. Kommer det inte ny snö i morgon tar jag farsan hagelspracka (hagelgevär på kalixmål) och skjuter i vilt raseri upp i luften och hoppas jag träffar den eller det som bestämmer det här med vädret.

Att rida i dag är ju bara att glömma. Jag vill att det ska komma lika mycket snö som på bilderna nedan som visar ett par av mammas och pappas hundar. Vilma som är näst äldst men alltid först =) och lilla Joker som bara är 6 månader.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards