Direktlänk till inlägg 18 december 2014

Shopping

Av Johanna - 18 december 2014 08:57

Ibland är man som fantomen, klär sig i vanliga kläder och rör sig på stadens gator ;)

Så igår var det shoppande av julklappar, i sista sekunden, som vanligt :/ Utbudet är ju fantastiskt stort här motför vad man är van med i lilla Kalix, man blir liksom lite köpsvag för man vet att det finns något bättre eller billigare nån annanstans, kanske redan vägg i vägg. Väla (där vi var) är ju Sveriges största köpcenter med 180 butiker under samma tak. PUST! Stor Gå-vilse-varning! 


Men jag hann shoppa nån liten julklapp till alla i familjen <3. Trams tycker många. Men känns faktiskt viktigt för mig att få ge till de jag tycker om. Skulle vilja ge till fler men försöker hålla stram budget. 


Gårdagens ridning då. 

Ja den gick ju strålande i vanlig ordning :) Det är nästan tråkigt nu att blogga när man inte har något att klaga på förutom sig själv då :P Längtar till Maria kommer nästa gång så jag får lite nytt att bita i. Hoppas bara det inte blir bakläxa :O Det kan ju bli lite slarv när man glider runt och bara är nöjd hela tiden ;) Men jag försöker verkligen utmana mig själv.


Med Ture så var det (ännu) lättare joggarbete då han slet rätt hårt dagen innan. Han var fin dock lite "nonchig" mot skänkeln i sidorna och jag tror det är ett resultat av att han är starkare i steget och tar för sig lite mer. Men jag känner att man får ta en sak i taget. Klart han ska svara upp mot skänkeln men man kanske får välja lite när man ska be om det, så här i uppbyggnads-skedet. Jag tycker man bör lägga upp svårigheterna så att hästen lyckas istället för misslyckas. 

Pina fick träna på skänkelvikningen i trav och galopp. Hon tog det superbra och det är ett framsteg, då hon gärna gör skolorna i stället. Dock ville hon gärna byta galopp i skänkelvikningen och det är helt enkelt att det är för att hon vill ta den enklare vägen, hon är inte dummare än så :) Så där blir det bakläxa på min bristande ytterskänkel!!! Men det vara bara göra om och göra rätt :) 


Nä nu är frukosten intagen och jag ska iväg och rida lite och hjälpa till med en unghäst. Får se om jag lyckas få telefonen att vara samarbetsvillig så kanske det kommer några bilder :) 


SO LONG! 

 
 
Jessica

Jessica

19 december 2014 16:16

Åh så roligt att läsa allt, men mest om dina känslor över en fin galopp :D Det är underbart när man känner att något händer. Jag grät nästan idag efter en underbart ostressig skritt och inget motstånd.. babysteps :p

http://apieceofme.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards