Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Johanna - 24 januari 2009 22:05

Det hade det kunnat stå i en annons i dag ;) Jag skulle transport träna Ture i dag och Ture beslöt sig för att träna mitt tålamod =) Man kan säga att vi hade ett litet bakslag i träningen.  Han gick rakt in första gången, backade ur, gick rakt in en andra gång, backade ur och sen var det blankt NEJ! Sen drog han hela registret, backade typ 100 meter sisådär tusen gånger, stegrade, piafferade och jagade upp sig så han blev helt svettig, allt utom att gå rakt framåt. Inte ens i närheten av transporten skulle han. Han hade nog på känn att jag är sugen på att stänga därbak... Sen stod han med frambenen på rampen i si sådär tre timmar. Jag försökte klura och hitta på trix men jag vet ju samtidigt att det hjälper inte att lura in han. Den räknar han ut nästa gång jag försöker samma sak. Det gäller bara att vara snäll, lugn och ihärdig så han någongång inser att det är inte hela världen. Jag satt i transporten och väntade, och väntade, och väntade. Blev rejält frusen och var på vippen att ge upp. Men då backade jag av han från rampen och upp igen ett par gånger och så mitt upp i allt blev han nog less och gick in. Jag fick bli religös ännu en gång och be till Gud om tålamod en hel del gånger. Speciellt när han försökte med någon slags spansk skritt för att få mig att flytta mig när han skulle forcera sig in i hagen till sina damer. Men jag är ju rätt så jädra tjurig så jag spansk skrittade tillbaka ;) och då insåg han att hon kommer inte flytta sig. Tur att jag behöll lugnet annars hade jag varit tillbaka på ruta ett igen. Hjälper inte att bråka med den hästen kan jag säga. Alla som tror att det går att bruka våld för att få sin vilja igenom borde prova med Ture =) Han skulle lära dom =) Så nu är det dags igen i morgon bitti. Så snälla vänner håll tummarna för oss så jag kanske får tid över att rida i morgon, för det fanns ingen tid kvar för idag.  Men jag får glädja mig över att han var in tre gånger i allafall.

Av Johanna - 24 januari 2009 13:19

Här kommer en bild på Ture som Therese vill se =) (Thereses häst har ju samma pappa och morfar som Ture. Och jag tycker jag känner igen mycket av Ture det jag läst om River i Thereses blogg)

Han är ju dock sommarfet på bilden...;) Ska ladda upp mer sen när jag får någon som knäpper mig när jag rider honom. Det finns ju mer bilder under länken mina bilder. Men dom är ju kanske inte helt till hans fördel ;)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards