Alla inlägg den 26 januari 2009

Av Johanna - 26 januari 2009 21:00

Red Pina hemma på gårdsplanen idag. Hon var jättefin!!! Lite glad jag blev då =) Lugn och sansad och sökte sig framåt mot bettet och lyssnade fint på säte och skänkel. Hon är så fin när hon är fin.

Ture fick transport träna och steppade rakt in. Duktig häst! Han fick stå inne idag ett par timmar när varken Jens, jag eller pappa var hemma. Vill inte lämna stackars mamma ensam ifall att dom rymmer hela truppen. Då jag kom hem från jobbet släppte jag ut honom igen och han slog rekord med att vara ute 6 timmar i rad utan att rymma. Därför fick han ingen ridning idag tyckte att han kunde få vara ute i hagen när han hade chansen.


Nelzon har varit lite kinkig med maten i två dagar men idag verkar han må bättre för han har ätit som han ska. Jag tror han har haft någon lite större bit tuggben i magen som legat och jäst. Det tar ju ett tag och smälta dom och jag tyckte att han svalde en jättebit häromdagen. Måste bli bättre på att ta bort benet när det är så lite kvar så han kan svälja dom. Vi har mätt honom i dag och han var 62 cm. Han har alltså växt om "storebror" Ezkil med 3 cm. Jag glömde att jag skulle väga honom i dag så jag hoppas att hans uppfödare inte stryper mig om jag hoppar över en vecka med vägningen... 

I morgon bitti ska jag till brukshundsklubben i Haparande på studiebesök med Nelzon, det ska bli kul!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards