Direktlänk till inlägg 10 december 2014

I love mina hästar

Av Johanna - 10 december 2014 09:30

ÅåÅ vad jag är glad i mina hästar. Jag älskar ju dem till månen och tillbaka varje dag, men just nu "lite extra". De har ju haft minst sagt en lång resa och omställning, med tanke på att de bara varit "hemma hästar" och inte vana att resa omkring. Men de ställer upp och kämpar på <3. Är så glad att jag var förnuftig och tog det lugnt första månaden då de var ganska "kocko" av den nya miljön och jag jobbade  bara korta superlätta pass och mycket från marken, undvek att lägga upp för konflikter. Det hade bara slutat i bristande förtroende och bakslag istället för att vänta och sen fortsätta där vi var innan. 

Detta har jag fått igen nu. De jobbar på bra. Har ridit lektioner för Maria och det har varit jättekul. Fått bekräftat det jag hade som känsla och en del att utveckla till nästa gång. Man får ju en helt annan pepp när man har uppföljning och det är så kul att arbeta med hästarna. 

Jag själv får lov att träna sits och balans då jag lagt av mig en del då det blivit så sporadisk ridning senaste tiden, det är ju "gamla vanliga" att jag måste luta mig tillbaka och inte "rida remont" hela tiden :)

Pina måste jobba med att låta mig styra skutan :) Fast hon tycker att hon gör det så bra själv :)

Ture han behöver kämpa på med att få böjning igenom sin korta kropp och bli rundare i galoppen.

Red även för Björn med Pina igår. Han hjälpte mig med sitsen och det var kanonkul. Känns lyxigt att ha Björn och Maria så "lättillgängliga" :) 

Idag är det storm ute så det blir nog inte någon ridning, men det blir skönt att bara umgås och rykta dem ordentligt.

   

 
 
Jessica

Jessica

12 december 2014 14:19

Åh vad roligt att du börjat igen. Lägg gärna upp bilder så jag har något att vara avundsjuk på i detta fruktansvärda höstvintervår väder. Alltså årstiderna är helt wacko!!!!

http://apieceofme.se

Johanna

15 december 2014 11:18

Jo det kommer bli bilder i massor, men just nu är min telefon inte riktig på samma lag som mig :/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Skapa flashcards