Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Johanna - 8 januari 2009 20:46

Jag måste ju bara lägga in den här fina bilden på Zingde och Piaf som jag tog i somras när dom var på tävling. Hur fina är dom inte? Fastän Piaf kanske ätit liiite mycket gräs så var hon så fin så. Sen så vann dom ju givetvis oxå =) Sen så tog jag även ett snyggt kort på mig själv och ni ser ju hur snyggt det blev. =)

Av Johanna - 8 januari 2009 16:53

Min häst. Är för underbar. Peppar peppar va fint han rör sig. Han har ju tidigare rört sig som en cirkuselefant som står på en sån där pall. I dag rörde han sig som en balettdansör. Tömkörde honom i dag igen och vi tränade halter och öppna. Halterna var väl sisådär, han har för mkt spring i benen för att kunna stå still. Bara en sån sak. Han brukar ju kunna stå i år och dar och hänga... Sen står det två valacker och kollar på utanför ridplanen och en liten hingstslyngel som brukar springa omkring och försöka få igång någon annan häst. Så Ture vill inte stå still och se ordentlig ut. Han vill springa, springa FORT =) Jag är helt förbluffad över hans framfart. Han brukar ju vara som en gammal gubbe mest hela tiden. Och är han riktigt, riktigt pigg så brukar han få ett tokryck och sen gammal gubbe igen. Men inte nu inte. Full fräs under hovarna från början till slut. När han slappnar av och glömmer bort dom andra så dansar han fram. Och sedan på hemväg så SKRITTAR han med ordentliga kliv och i rask takt. Ingen snigel som i vanliga fall. Jag är så glad i dag!!! Kan alla hålla tummarna nu att det håller i sig det här. Ska tömköra honom nu ett tag framöver tror jag. Så han får bli lite starkare så kanske han kan dansa lika fint med mig ovanpå sedan.


Har hjälpt mamma i dag att städa lite i "gäst-delen" i  hundhuset. Har ju besök av valpköpare från Moskva (stavas det så?) Stackars lilla valpen ska åka så långt. Men han har ju tur i allafall att han får åka bil med sina nya ägare. Eric (en annan valp hos oss) ska ju åka flyg till England helt själv i en bur. Stackarn. I och för sig är ju Eric 8 månader när han ska åka så han är ju lite mer världsvan än den lilla som åker till Ryssland.


Nä, nu är det off till stallet och kolla så inte Ture har rymt =) och sedan ta in Pina och se över hennes hovar.



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards