Alla inlägg den 25 juni 2009

Av Johanna - 25 juni 2009 16:09

Då har man varit och ridit Pina på ridplan. Hon gick kanon i dag. Började med basics grejer och insåg att jag hoppat över det här med voltarbete lite grann... Jag hatar ju att nöta volt så jag har nog skippat det lite för snabbt. För i dag var jag tvungen kanalisera Andreas när jag skulle rida för att inte sabba två ridpass efter varandra, och då fick jag inspiration och det gick så bra! Galoppen såg först ut som ett mörker och jag var nära att tappa hoppet men jag hade lovat mig själv att i dag skulle det funka och då gjorde de det! Min syster sa åt mig att tänk på vad Andreas har sagt: - Sluta tveka, du vet vad du håller på med! Så jag bara körde på slutade överanalysera och red mer på känsla och det gick vägen.  JIPPIE!!! Hade kunnat göra massa grejer med henne i dag men jag ville inte rida för hårt då hon inte är 100%. Pina fick sedan en premiär dusch i spolspiltan så hon fick svalka sig lite. Skönt att ha fått vatten i stallet!


 

Av Johanna - 25 juni 2009 13:47

Till helgen är det utställning för oss igen! Så håll tummarna nu!!! Måste lägga in en bild som jag fått från utställningen i Vännäs. Hur snygg är han inte mitt hjärtegull!

Av Johanna - 25 juni 2009 12:58

Jag, Ture, Anette & Bo var ute på tur i morse. Mkt fint väder men vägen vi hade som mål för dagens ritt var liiite tråkig. Mkt stenhård med lite grus på, inte bästa underlaget direkt... Men fick fara på lite upptäcktsfärdsvägar så Ture var som vanligt väldigt glad tills vi skulle gå hemåt ;) Bosse fick lite träning att möta både traktor och mc och det gick mkt bra.

Nu är det Pina som väntar. Hon var fortfarande lite risig i kistan i morse  så får se hur hon känns. Ska försöka jogga henne lite i alla fall.

Ovido - Quiz & Flashcards