Alla inlägg den 24 juni 2009

Av Johanna - 24 juni 2009 17:54

Helena var här i morse och red Ture. Det tjocknade i halsen på mig att se hur fin han är. Det var nästan så jag fick fälla en tår. Han var så fin så fin. Såg inte en glimt av några rörelseproblem överhuvudtaget. Sitter nog kanske mycket i huvudet på matte börjar jag tro...

Red sedan Pina efteråt och jag blev såååå besviken. Hon var inte alls med på noterna, spänd, olydig och allmänt ovillig. Jag blev irriterad och tappade lusten så det blev inte heller särskilt mycket ridning från min sida. Sedan när Marie höll på verka hästarna så upptäckte jag att Pina inte mådde riktigt bra. Hon var dålig i magen och allmänt hängig. Stackarn, och jag som tänkte fula tankar om henne.

Hoppas Helena kan komma lite oftare nu när jag lockat med badplats åt barnen ;) så jag inte får prestationsångest varje gång hon kommer, så att vi får hjälp med det vi behöver hjälp med inte liksom basic grejer som går galant annan tid. Lägger så klart in bilder på min underbara häst. Kan inte låta bli att lägga in en bild på när han försökte med lite ponnyfasoner ;) Men Helena är van unghästutbildare och han får nog ta till liiiite mer för att hon ska lyfta på ögonbrynet. Det är bara kolla in minen på henne när han försökte dra iväg, hon bara skrattar gott. Men alla borde ha fått se honom live, det var fantastiskt!

Ovido - Quiz & Flashcards