Alla inlägg den 4 juni 2009

Av Johanna - 4 juni 2009 08:43

(Onsdag) Sadlade på och tog ut Pina och på väg till ridplan började det ju givetvis regna. Nåja, jag är ju inte lika rädd för lite dåligt väder som Pinas ägare ;) så hon fick tack vackert ridas ändå, och se på rackarns det gick vägen ändå =)

Hon var lite hispig på kortsidan mot "trollskogen" ( i hennes ögon) men det förstår jag då hon har ett litet ont öga mot den där hemska skogen och det blåste och knakade i tallar och granar.

Hon var aningens springig som vanligt och jag kämpade för att hinna med med att hålla min sits och balans. När jag tappar den så springer hon ju såklart ännu fortare. Hon gjorde några riktigt, riktigt bra galoppfattningar och var väldigt stadig och fin i formen i en del av travarbetet. Hon orkar mer och mer och jag börjar förstå lite mer hur hon påverkas av mig. Så om några år kan man riktigt börja njuta ;)

Regnet avtog såklart när ridpasset var över. Men det var bra att få ridplanen vattnad.

Var till "vildhästen" (Cambi) och kollade henne och fyllde vatten  och hon såg ut att må gott.

Idag hade jag tänkt ta Ture en sväng på ridplan och sedan rida ut med Pina med Anette i kväll. Men jag kom på att det var höhämtning i kväll så det återstår att se hur det blir med det.

Ovido - Quiz & Flashcards