Alla inlägg den 17 juni 2009

Av Johanna - 17 juni 2009 18:21

Här kommer då en rapport om vad som hänt sen sist. Åkte ju till Vännäs i helgen och ställde ut Nelzon 3 dagar. Han skötte sig jättebra och var superduktig. Han sov i husvagn och var på utställning med ca 5000 hundar totalt. Första dagen ville han tyvärr bara springa passgång nästan hela tiden, men fick ändå superbra kritik. Han blev BIM-(Bäst I Motsattkön) valp på Grand Danois specialen. Jag var jättenervös och var väl inte så där jättebra på att visa honom men det gick bra ändå. På kvällen tränade jag att få honom att trava ordentligt, det har ju inte varit problem förut men nu ville han vara en passgångare. Jag kom underfund hur jag skulle göra så på lördag var vi laddade =)

På Lördag blev han BIR (Bäst I Rasen) valp och gick vidare till stora valpfinalen. Där blev vi oplacerade men det var nyttig träning att få springa i stora ringen med all publik och applåder och högtalar presentationer.

På Söndag blev han BIR valp igen och i stora finalen blev vi 4:a Best In Show

valp! Det var 24 raser som tävlade och det var superkul att det gick så bra för oss! 

Efter vi kommit hem så har jag ridit Pina på ridplan, hon var inte trevlig. Tokbrunstig och väldigt okoncentrerad och oambitiös. Men efter lite övertalning så gick hon hyfsat. Hon gjorde däremot riktigt bra trav-öppnor och skänkelvikningar.

I morse har jag hoppat (!) henne och det gick jättebra. Hade även galoppbom på volt och även det gick galant. Är ju så länge sen jag försökt hoppa seriöst så jag var tvungen att gå in på internet och kolla avstånd =) Det var faktiskt riktigt kul och jag planerar att göra om det snart igen.


Har inte fått bilderna från utställningen, som en tjej som hade en hund från samma kennel som Nelzon fotat, ännu så de får jag lägga in vid ett senare tillfälle.


Ovido - Quiz & Flashcards