Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Johanna - 9 juni 2009 13:07

Började dagen med en uteritt på prinsessan Pina, som vanligt förstod hon inte tjusningen att gå i skogen på stigar. Ytterst onödigt tycker hon. Vi avslutade ritten med trav på ängen, i vattnet och sedan galopp uppför slänten. Inge kul att trava i vattnet, alldeles för jobbigt tycker Pina. Men så länge det är hemåt så är det väl lite mer OK ;)


Sedan var det Bobo´s tur. Det var premiär ritten för mig och Bo. Han fick godkänt på ridprovet ;) Han har bra drag under galoscherna! Väldigt uppmärksam på sätet oxå. Jag trodde verkligen inte han skulle kännas som han kändes. Behaglig och trygg att sitta på dessutom, nog för att min rumpa lättade en halv meter i nedsutten trav när han ångade på som mest. Men man t o m skumpade behagligt på honom ;)  Nu "schasade" vi mest runt då Bosse haft lång vila och sedan skrittats så han är ju inte riktigt i form. Ser fram emot att rida honom i morgon oxå.


Nu måste jag åka in till storstan ;) och hämta lite co-flex från butiken så jag kan linda Tures kotor så han inte får skav av barfota-skorna, tjo-flöjt!

Ovido - Quiz & Flashcards