Alla inlägg den 23 juni 2009

Av Johanna - 23 juni 2009 15:41

Hopp å hej så slängde jag i hop ett kandar och sadlade på Bobo. Vi gick till ridplan och körde igång ett svettigt pass. Det är kul att rida Bosse som har lite mer erfarenhet än lilla hoppetossan och den eviga unghästen - min lilla ponny ;)  Så jag kan träna min sits och göra övningar som sedan ska börja ridas med PIna. Det var kul att få rida med kandar oxå vilket jag inte gjort sedan Cambis glansdagar dvs sisådär 5 - 10 år sedan. Jag lääääängtar till Pina (eller Ture) kommer upp i nivå så man får börja göra saker i stället för att rida runt fyrkanten ;) Som att jag inte har nog med att hålla reda på mig själv runt den =)

Nu skulle jag behöva ta ut Ture oxå men jag vill INTE rida honom på ridplan i denna värme. Skulle bli som seg kola blandat med tuggummi ungefär och mina ben är ju även lite möra nu så jag skulle nog förmodligen få en kollaps av att bogsera honom runt banan när han inte är på humör. Får se om jag kanske rider honom på ängen men då lär han ska antingen 1. kuta hem (ponny) eller 2. bocka av mig (ponny) eller 3. springa till grannens hästars hage och hingsta sig (ponnyhingst) =) He he  Skämt å sido han brukar ta tillfället i akt när han känner att jag är trött. Han kan faktiskt få vila i dag eller så rider jag honom i kväll då det blivit svalare.

Kanske jag skulle ringa Helena och fråga om hon inte vill komma och rida sitt "barnbarn" i morgon. Det gör jag!

BYE

Av Johanna - 23 juni 2009 12:50

Pratade med Anette, vi skulle köra lång sväng i skogen bort till drömvägen (vi hoppas att det är en drömväg i alla fall) med Ture och Bosse. Jag klädde på Pina och red bort till ridplan och vi körde stenhårt ;) Galoppövningar som dödar mina lår och travövningar som dödar mitt tålamod ;) Det gick som vanligt lysande i vissa stunder och mycket mindre lysande vissa stunder. Efter ridpasset var jag helt BRÄND, mina muskler BLÖDDE och jag höll på att få en mindre kollaps. Då tänkte jag att det var skönt att det inte blev tre hästar i dag och dessutom slapp jag ridplan med Ture.

Vad händer då. Syster yster ringer och säger att hon måste åka till jobbet så det vore bra om jag red Bosse. OH MY GOD säger jag bara.... Men jag blev allt sugen i alla fall. Nu återstår att se om jag överlever en häst till och dessutom en "finlandsfärja" =) Jag syftar på Bosses storlek...

Så kanske på återseende då ;)

Av Johanna - 23 juni 2009 09:12

Red ut med Ture först. Han tyckte det var lite trist att fara ut själv då han nu blivit bortskämd med Bosses sällskap. Stenarna var liite läskigare och det var liiite roligare att gå hem =) Han är ju väldigt orädd Ture men vissa stenar kan ju inte bara ligga där och se svinfarliga ut =) Knasboll =)

Skulle ju rida lektion med Pina men Kamillas häst var i fölningstaget så vi fick skjuta upp den. I stället red jag och syster yster ut. Det var skönt att "slappa" lite då jag fortfarande känner mig lite seg sen i helgen ;) Nu är det ny dag och nya tag. I dag blir det ridplan för hela slanten, måste ringa syster och fråga om jag ska rida Bosse i dag. Kanske det blir tre hästar i dag då. Det skulle behövas för min kropp behöver en riktig omgång =)

VI BLOGGS!

Ovido - Quiz & Flashcards