Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Johanna - 26 januari 2010 19:02

Jaha, där tog man på sig bästa ridkläderna och skulle ut med poa-hästarna och så var det storm ute. Hästarna stod och tryckte med rumpan mot vinden (Pina i skydd bakom Ture som vanligt ) så det blev inget av det. Har tagit in dem så tidigt som 17.00 så jag har lite ångest över att de ska få stå inne så länge. Men det är verkligen storm härute i Storön. Det flyger snökakor från backen och Saga var helt ängslig av allt knak och brak och flygande hit och dit.  Ska åka dit och ta ut Ture och kissa och fylla på vatten senare i kväll. Mat har dom ju så det behöver jag inte bry mig om. Nåja, det blir skönt att kura i hop sig i soffan och titta TV (om den funkar) och höra stormen utanför. HÄÄÄRLIGT! Får se om den utlovade snön kommer oxå. Ska ju och plåga syrsan i morgon så jag hoppas jag tar mig till Kalix.


Sedan har jag ett uppdrag till mina kära trav-vänner: Vi har ju fått en kull valpar som har en mor som heter Creamcastle Queen L, därigenom vill min mamma döpa alla 11 valpar efter travhästar. Så nu vill jag ha namn på braiga travhästar (varmblod)med roliga/snygga namn, skriv även vilket kön som tillhör namnet. Typ Queen L (S) 

Jag ville att en skulle heta Rune Brun som är det BÄSTA namn jag hört. Men mamma tyckte inte det passade med Brun på en golden. SUR! Dom kommer ha mycket färg dessa små så då är dom ju nästan brun.


BYE

Av Johanna - 26 januari 2010 12:03

Vi ska få tillökning i stallet i Storön. Superspännande och vi längtar till nästa vecka då våran nya kompis kommer. Hoppas det blir kärlek mellan han och Saga, så hon får en helt egen kille  .

 Visst är han söööööt? Det är Singdes nya stjärna! En liten kille på 145cm (mer lämplig storlek för Singde), Holländsk Import. Perfekt (hoppas vi) för Singde att underhålla sin ridning och träna med under tiden Pina lär sig lite mera hyfs   

     

Av Johanna - 26 januari 2010 09:53

Red p-lektion för Andreas med Pina igår. Hade satt på mig mitt värsta game-face och sköld för att palla för eventuella sågningar   . Men det gick bra. Hade lite problem med att minska volten eftersom det blir så att hon springer på för mycket emellanåt och sen så slår hon i bromsen mitt iallt, så jag har svårt att kunna hålla drivningen i lagom nivå och hitta styrningen när hon mitt i allt börjar bromsa. Men jag fick till min ridning hyfsat till slut. Andreas kommenterade att jag hade överlivet lite för mycket bakåt och hade lite för starkt säte, vilket var helt fantastiskt att höra. Jag har ju senaste två veckorna överdrivit överlivets position och sätets inverkan för att sedan få hamna nånstans mitt emellan och det har ju funkat   Han tyckte oxå hon gått framåt igen så det kändes skönt att det går åt rätt håll. Galoppen är fortfarnade ett gissel, men skam den som ger sig. Den kommer säkert bli enastående när vi väl får till det, bara för att jag får kämpa så med detta .

Ovido - Quiz & Flashcards