Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

p-lektion

Av Johanna - 26 januari 2010 09:53

Red p-lektion för Andreas med Pina igår. Hade satt på mig mitt värsta game-face och sköld för att palla för eventuella sågningar   . Men det gick bra. Hade lite problem med att minska volten eftersom det blir så att hon springer på för mycket emellanåt och sen så slår hon i bromsen mitt iallt, så jag har svårt att kunna hålla drivningen i lagom nivå och hitta styrningen när hon mitt i allt börjar bromsa. Men jag fick till min ridning hyfsat till slut. Andreas kommenterade att jag hade överlivet lite för mycket bakåt och hade lite för starkt säte, vilket var helt fantastiskt att höra. Jag har ju senaste två veckorna överdrivit överlivets position och sätets inverkan för att sedan få hamna nånstans mitt emellan och det har ju funkat   Han tyckte oxå hon gått framåt igen så det kändes skönt att det går åt rätt håll. Galoppen är fortfarnade ett gissel, men skam den som ger sig. Den kommer säkert bli enastående när vi väl får till det, bara för att jag får kämpa så med detta .

 
 
Ingen bild

linda-li

26 januari 2010 10:34

Det är på kluriga hästar man lär sig allra mest:)
Planerar du att tävla i framtiden?

 
Ingen bild

Johanna

26 januari 2010 11:11

Ja vet inte om jag kommer tävla. Det får framtiden utvisa. Det där med tävling är inte riktigt min grej då jag har en kopiös prestationsångest, men det är kanske därför jag borde börja tävla igen - så jag kommer över den? Jag vet inte varför jag tycker det är så jobbigt. För det har ju gått jättebra då jag väl har startat men, men...

 
Linda Calissendorff

Linda Calissendorff

26 januari 2010 12:06

Ja man är ju antingen en tävlings människa eller inte,jag mår illa som en gnu och vill bara därifrån så tävling är inte min grej... ;0)
Men de är synd på dig johanna för du ha sån snygg sits så hade varit roligt att du kommit ut ,men som sagt ingen man måste man kan ju gilla att träna ändå! =) Bra ide där med att överdriva sin sits ett tag för jag lutar mig för mycket framåt så ska börja oxå överdriva min sits bakåt så kanske man är mitt i mellan sen =)

http://www.stallcalissendorff.dinstudio.se

 
Ingen bild

Johanna

26 januari 2010 12:20

Linda: Jo det var faktiskt bra för när jag sen inte tänkte på att hålla mig tillbaka så satt jag rakt istället för tidigare då jag gärna vill på att falla fram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards