Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Johanna - 15 januari 2010 14:29

Red igår kväll på banan. Pina var lugn och snäll, men tjafsade mkt i början. Hon sliddrar än hit - än dit, som om hon försöker komma undan till alla pris.  Det är som att hon alltid måste övertalas VÄNLIGT men bestämt. Hon visar inget i rygg eller rumpa nå mer så det kanske var nåt brunst relaterat i allafall. Jag fick en aha-upplevelse ang min sits och framåtdrivande hjälper med sätet  så hon gick jättebra. Sedan var det bara att "klättra" upp på Ture (ovig, med tjocka kläder) och träna vidare på min uppenbarelse, och som det geni han är så gick han superduperbra så klart. Det är som inge tjafs med honom vad gäller sånt. Det är som att han bara: Jaha - matte har koll på grejerna, självklart så bjuder jag till med 100%. Underbara häst. Det är inte öva, öva, öva för att han ska följa mina "nya kunskaper" han bara svarar direkt  (för det mesta   ) . Synd att en sån fin häst står här i skogen egentligen, men han är och förblir min lilla bebis. Och mitt vad det är när han är typ 25, så kanske han får visa upp sig nånstans   Inte för att jag tror HAN bryr sig. Nä nu ska jag dra och hämta hö och sen blir det ridning.

CIAO!

Ovido - Quiz & Flashcards