Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Johanna - 14 januari 2010 13:26

Jaha, vad har hänt sen sist då? Vi har slungat och preparerat på ridbanan och nu börjar den bli riktigt bra. Har jobbat Pina från backen, longerat och promenerat, masserat och strechat, back on trackat och hon är redan bättre i sitt onda. Så det känns lovande. Ture har också gått på lina och i går red jag ut med honom. Det händer väl inte så där jätte mycket intressant med hästarna just nu då dom är i "igångsättningsfas". Dom är i allafall snälla, pigga och glada. Som det brukar så är det väl lugnt till dom börja känna sig lite mer "varm i kläderna" och då kommer buset.

Är ganska irriterad ang Andreas kurserna då man måste anmäla sig till 4 st (jan, feb, mars och april) på en gång och man måste själv hitta ersättare ifall man får förhinder annars får man betala fast man inte kan delta. Sjukt tycker jag. Självklart ska man betala om man är anmäld och ingen annan kan fylla platsen så han inte kommer upp och inte får betalt, MEN man borde ju kunna anmäla sig till en eller två kurser i taget inte 4st. Jag har ju själv inte kunnat delta vid ett tillfälle vår09 och en höst 09 och det var ett hvete att hitta nån som kunde ta min plats. 900 kr är ju inte nåt man vill hosta upp direkt om man inte ska delta. Och nu vet jag ju med mig att jag inte kan vara med på den första kan inte anmäla mig på de tre andra, eftersom man måste anmäla sig till alla 4... Knäppt. Men jag har iallafall min privatlektionstid så jag får ju rida ändå en gång per månad, och så får jag väl anmäla mitt intresse som reserv då istället. Det lär ju inte heller vara någon som inte har ridit för honom förut som vill prova, eftersom dom då måste anmäla sig till 4 tillfällen.

TJO FLÖJT!

Ovido - Quiz & Flashcards