Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Johanna - 17 januari 2010 23:32

Har fått tillökning på Solstrimmans Kennel, eller får det i skrivandes stund. Ellen har hållit på valpa idag och har hittils fått 8 st valpar. Ingen ridning idag för mig då det önskas lugn och stillsamhet på gården när valparna kommer, så mamman inte behöver oroa sig.

Nelzon har fått sin första parningsförfrågan, vilket var jättekul! Stolt matte! Tyvärr är han ju så ung så han inte är HD och AD kollad ännu men jag vet inte om tikägaren tänkte att det skulle ske efter han är kollad med bra resultat, eller om hon trodde han redan var kollad. Vi får se vad hon säger. Men jag har ju krav... Om tiken är fin och med bra mentalitet och utställningsresultat  plus att kombinationen ser lovande ut, då ställer vi upp. Förutsatt att Nelzon inte har några fel förstås. Jag har ju varit sugen att ta en valp från denna tiks kullsyster så det var väldigt lustigt att just denna tikägare hörde av sig. Ett tecken?


Tjolahopp nu ska jag zzzzzzzzzzzzzzzzzzzova

Ovido - Quiz & Flashcards