Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

Ture har rätt!

Av Johanna - 31 januari 2010 22:00

Jaha, va lyckades jag med i morse då??? Man kan säga att jag inte var så pedagogisk... Jag släpper ju alltid ut Ture lös på morgonen så han får kissa (han vill ju inte kissa inomhus - bortskämd?) och sen brukar han gå in i hagen och käka hö. Men när jag gick in i transporten genom lilla fram dörren och skulle ta ut en höbal så blåser givetvis dörrfan igen! När jag drar i snöret på insidan för att öppna dörren så går den givetvis av! Jag letar efter telefonen och inser att jag har glömt den hemma SOM VANLIGT (alla som känner mig vet hur hopplös jag är med telefoner). Jag hörde Ture leta mig utanför transporten och han funderade nog var fanken hans matte (=matautomaten) hade tagit vägen. Inte så bra och visa hästskrället som tycker transporter är djävulens påfund att han verkligen har rätt. Instängd och desperat med ilskna funderingar på att sparka sönder nåt så hittade jag i allafall telefonen till slut i en ficka och fick ringa min mamma som skrattande kom och öppnade. När jag kom till stallet hade Ture gett upp sitt  sökande och gått tillbaka in i sin box och stod med en frågande min och tittade på mig.


I kväll har jag ridit Pina som gått super! Kändes jättefin i överlinjen och rund över ryggen. Gjorde kanon galoppfattningar och galopperade mjukt och fint utan protester. LYCKA!

Ridningen på Ture gick som vanligt utan problem och det är dags att inse att jag kanske måste gå vidare med honom. Det börjar bli lite trist och han går så pass bra att jag nog borde börja öka kraven lite.


Nä nu är det dags för en tidig kväll. Jag är helt slut efter att ha haft en liten envåldshärskare här (= systerdotter). Det är inte lite en liten flicka kan styra och ställa över sin moster och hennes sambo OCH hennes katter och hund! Samtidigt som hon regerar i Mario Cart OCH kollar på You Tube! PUST! Jag lovar att hon kan äta också! Kanske har hon sin mosters gener? Hon drack säkert 4 liter coca cola. Åt massor med chips en hel stoooor chokladkaka, kina-mat, mackor, bananer, varma mackor, o´boy, yoghurt och lite mer coca cola. Och allt varvades med: - Moster, jag är hungrig... Den lilla flickan måste vara bottenlös.


BYE

 
 
Helena

Helena

1 februari 2010 08:13

borde komma hälsa på någon dag och rida lite Ture:) börjar ju vara ÅÅÅÅR sen...lillgubben. Förstår att han undrade vart du tagit vägen , när du leker kurragömma i transporten. Ja jisses vad hon måste ha skrattat din mamma. Oslagbart;-)

http://www.wildvittra.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

sofia-Stall Neshime

1 februari 2010 15:49

Förlåt...men här sitter jag och skrattar högt för mig själv när jag läser om dörrfan........:) snäll häst måste du ha :) och bottenlösa barn, ja ibland funderar man på var de stoppar allt.

 
Linda Calissendorff

Linda Calissendorff

1 februari 2010 20:31

Haha jag skratta med viken syn för gudarna att se dig i transporten och Ture utanför å leta efter sin försvunna matte med maten *skratta HÖGT*

http://www.lillbumsan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Monkey

1 februari 2010 21:01

Hahahahahahahahahhaha!!!!!!!!!!! Jag nog vetja Ture ska ha fundera vad fasiken du pysslde med. ;) Och Katrina fick sig nog ett gott skratt.

 
Ingen bild

Syrsan

4 februari 2010 13:08

Men LIIIITE kul var det =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards