Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Satikens va det blåser...

Av Johanna - 27 januari 2010 12:05

Stormen viner vidare här i Storön. Hästarna kommer inte få vara ute många timmar idag kan jag säga. För man ser nämligen ingenting. Och då kan då lika väl stå inne och hänga än stå ute i stormen. Ibland får de ryck och springer och Pina står och krafsar i backen, de är frustrerade stackarna. Men en stund får de ge till tåls,så de för frisk luft och lite rörelse i allafall. De får sedan gå ut en stund i kväll oxå. Var ingen idé att ta bilen i morse, gjorde ett försök - körde fast, men kom loss och åkte hem och hämta Jens som körde fast ännu mer.  Kom sedan loss och vi fick åka hem och hämta skotern. All snö på mammas gräsmatta har blåst bort så den är bar   och sen är det höga drivor på andra ställen. Knasigt värre.

Nä nu ska jag gå och kolla om hästarna vill komma in.


  BYE

 
 
Ingen bild

linda-li

27 januari 2010 12:21

Nog för att jag hatar kyla också men blåsväder är fan det värsta jag vet....:( Fick du namnen, vet inte om jag glömde att trycka på "skicka kommentar".........

 
Ingen bild

Syrsan

27 januari 2010 17:47

Snöstorm, blizzard ja man känner sig som Barnen från Frostmofjället eller som Emil i Lönneberga när han skulle med Alfred till doktorn i Mariannelund så fort man går utanför dörren. For t stallet besviken då vädret var så galet att du inte kunde komma. Mockade å fixade mat å sen blev det sadeltvålning å smörjning!!! Sadel, träns, kandar, stövlar, grimmor mm blev som nya när jag tog mig för detta projekt. BoBo fick komma in till lunch då det blåste orkan på KRF å inga vindskydd där inte. Han var faktiskt lite busig när vi gick in!!! Måste vara vindarna som var lite spännande idag. Besviken då det inte blev någon drillning av min kära stränga syster men skönt att man varit duktig å smort å sånt;) Sen var det jobbet å snö överallt!!! Skotta, sopa, skotta, sopa- Lite less blir man. Idag ville jag vara en katt. Ligga i soffan, gå å äta lite mat, sova lite, leka lite å sova mer...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards