Direktlänk till inlägg 23 januari 2010

Rida ranka

Av Johanna - 23 januari 2010 16:11

Har precis varit och ridit Pina på ridbanan. Bara -12,8 men det bet i kinderna. Mitt fläsk på bakdelen blev genomfruset och jag hade ingen känsel kvar i den regionen när jag var klar. Men jag var svettig och varm om resten av kroppen... Pina gick stundtals super stundtals inte lika super. Galoppen ska vi nästan inte tala om... Gjorde jättefina partier stundtals och emellanåt så visste hon inte hur man galopperade och hade nog aldrig mer än en hov i backen. Men hon håller sig ändå i skinnet bättre men det flyger ben och huvuden åt alla håll ;) Jag som försöker koncentrera mig så ini helvete (om man får skriva så) på sitsen blir så frustrerad när hon hoppar och kränger mig åt alla håll och kanter. Och där ska man sitta lugn och i balans på en ettermyra på ecstasy. Inte lätt!

Nå ska jag äta lite mat och hoppas på att arslet tinar upp igen så jag kan ta ut nästa pålle på tur.


BYE

 
 
linda-li

linda-li

24 januari 2010 11:03

Fan va hemskt att frysa fläsket på bakdelen:) Du kan ju tänka dig hur jag har det då, med tanke på mängden fläsk jag har........går nästan inte att tina upp!

http://linda-li.bloggagratis.se

 
Linda Calissendorff

Linda Calissendorff

24 januari 2010 13:40

Haha du får ta å fläska till dig lite mer på rumpan så du klarar av kylan johanna så går de när man är en spä räka *skratta*

http://www.stallcalissendorff.dinstudio.se

 
Ingen bild

Helena

25 januari 2010 11:52

men för faaan ta på dig MH overallen så slipper du frysa....Är helt hundra på att du sitter i vanliga ridbyxor och därför fryser arslet av dig?! Eller? snart är det ju vår i alla fall.

 
Ingen bild

Johanna

25 januari 2010 16:38

Ja klart jag sitter i ridbyxor ;) Men dom är ju faktiskt fleecefodrade dom jag har. Och skulle jag ha MH overallen så skulle jag bli för varm i övriga kroppen. Får rida mer så fläsket försvinner så jag inte har nå fläsk som kan bli djupfryset :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards