Direktlänk till inlägg 22 januari 2010

Brr

Av Johanna - 22 januari 2010 10:45

Lite kallare idag -11, man har verkligen blivit bortskämd med varmare grader. Nåja, det är bra då vi slungade och slätade ridplanen igår så då fryser det på ordentligt. Jag tycker ju oftast det är bäst vid ca -10 men idag kändes det lite rått och kallt på nåt vis.

Var ut med Pina och galopperade igår. Jädrans va det gick   . Hon fick sträcka ut ordentligt i både trav och galopp. Travade 3 km och galopperade 2 km. Inte en svettdroppe efteråt så jag blev lite besviken   Hon är ju inte van att "kuta" så men tydligen så bekom det henne inte alls. Jag var däremot lite mer svettig    det är jobbigt att stå bra i dressyrsadeln. Ture fick stå igår då jag inte kände mig sugen att rida ut en sväng till och ridplanen skulle få "stå" sig lite.

Nelzon har spräckt en klo som blodar och går upp varje dag. Hoppas jag inte behöver åka till vet med honom och dra bort det skadade "ytterhöljet" det har ju en förmåga att aldrig läka när det är en sån ful spricka som han har. Men avvaktar väl ett tag för att se om det kanske kan läka lite så man kan limma om det växer ner lite grann.

BYE



 
 
linda-li

linda-li

22 januari 2010 11:15

Ja, det går skitfort att vänja sig vid varmare temperaturer, -11 grader kan kännas förjäkligt kallt helt plötsligt...:(
Ett jäkelskap med en sån klo, det blöder ju ganska mycket från det området också....

http://linda-li.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Monkey

22 januari 2010 15:36

Vad synd att han har spräckt en klo, hoppas att den läker ihop ordentligt.

 
Linda Calissendorff

Linda Calissendorff

22 januari 2010 16:32

ja än så länge ha vi bara -4 å de är jag glad över =) Hoppas ni får varmare snart igen!

http://www.stallcalissendorff.dinstudio.se

 
Ingen bild

Syrsan

23 januari 2010 10:39

Sedan det var -30 i några dagar så tycker jag att allt över -15 är varmt (om det inte blåser så häftigt dvs). -8 en dag å det kändes som nollgradigt! Nu har de äntligen skottat paddocken på KRF så nu kommer man kunna rida ute oxå och inte bara i ridhuset eller ute-ute. Snart är det Hessekurs å det ser man både fram emot å bävar för. Min ork är inte på topp sen den långvariga förkylningen, blir fort trött. Men det är bara kämpa på frö Andreas tar inga ursäkter ;/ Tråkigt att ditt barn, Nelzon har ont. Var själv m Alva till läkaren för att visa hennes fotsulor som flagnat och hållit på för att sen bli röda och irriterande. Läkaren talade rätt dålig svenska å jag fick bita ihop för att inte börja asgarva då han hela tiden bytte ut ordet konkret å sade diskret istället. Det blev en hel del roliga meningar och jag fick verkligen lägga band på mig för att inte brista ut i skratt. Nåja jag förstod i alla fall att han inte tyckte att det behövdes göra nåt och om jag ville få remiss till hudkliniken så behövdes det nåt mer DISKRET att visa upp...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards