Direktlänk till inlägg 12 januari 2010

Bloggtorka

Av Johanna - 12 januari 2010 11:55

Jag har haft lite bloggtorka kan man väl säga... Har inte skrivit på ett bra tag. Men har inte haft så mycket att skriva om mer än en massa deppigheter så då är det lika bra att låta bli.

Nå nu har iallafall kylan gett med sig och vädret är rätt perfekt just nu. Lagom kallt ca -6. Hästarna har börjat sparkas igång   och dt är ju underbart kul. Nelzon har varit sjuk, har snorat och hostat. Jag kan lova att det är inte lite snor som kommer ur näsan på Grandis som nyser   

Nu är han frisk igen men vi fick ställa in resan till Kajani, Finland dit vi skulle på utställning i helgen. Men huvudsaken är att han mår bra nu igen min lilla bebis.

Jens har åkt till Stockholm på jobb igen och är väl borta en vecka eller två. Så man är solokvist och fulare än någonsin   

Pina har känningar i rumpan som vanligt och sparkar så det står härliga till, har beställt en massör men hon hade fullt, men jag hoppas hon kan klämma in henne då hon är tjenis med min hovverkare och de brukar åka tillsammans. Masserar och strechar henne själv så gott jag kan. Hon sparkar i början men efter ett par "kläm" så tycker hon det är skönt. Hon brukar ju bli bättre efter mer träning så jag hoppas det går med sig. Har börjat med back on track täcke igen som hon hade förra våren och då var hon ju kanonfin, ska även börja använda magneterna på henne på natten. Så då får vi se.

Nu står min morsa och flåsar mig i nacken och vill till sin älskade dator, jag lovar att hon skulle behöva avvänjning från dator-missbruk.

BYE

 
 
Linda Calissendorff

Linda Calissendorff

12 januari 2010 17:12

Men jisses är de inte ovanligt att hundar blir förkylda? :0) Ha inte varit med om de på mina vad jag minns... Men förstår att de är MYCKET som kommer ur hans nos,du får rå om han ordentligt nu när du är gräsänka =P

http://www.stallcalissendorff.dinstudio.se

 
Ingen bild

Johanna

12 januari 2010 18:49

Han har haft kennelhosta, det är inte så ovanligt. Men jag har inte heller haft på någon hund tidigare. Men mamma och dom är ju på så många utställningar, jaktprov, osv så de utsätts ju för så många andra hundar så de kan bli smittade den vägen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards