Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Johanna - 19 februari 2010 17:16

 

Pini Wini den lilla prinsessan och jag har varit på uteritt som skulle bli lång galopp men blev lång promenad......

För att göra en lång historia kort så kommer en snabbgenomgång här:

1. Alltför pigg häst

2. Medvind (= dålig luktupptagning)

3. En skogshage

4. Häst i skogshage utan svans

5. Häst i skogshage utan svans som låter som en fågel som skriker

6. Fler hästar utan svans i skogshage som låter som fåglar som skriker

7. En hel del konstiga hästar i skogshage som låter konstigt och ser allmänt knasiga ut och dessutom inte luktar alltför mycket.

8. En bil

9. En galen häst  som ser knasiga hästar och är helt utom kontroll och det kommer en bil.

10. En ryttare som måste hoppa av den galna hästen för att armbåga den intill kanten för att bilen ska kunna passera.

11. En galen häst som stegrar och sliter nästan av armen från sitt fäste på ryttaren och stegrar och landar på den stackars ryttarens vad.

12. En numer galen RYTTARE som släpar hästen fram till de konstiga hästarna högröd i ansiktet med svetten sprutande.

13. En fd galen häst med en galen ryttare upptäcker att jaha, det var bara hästar.

14. Den galna ryttaren rider den galna hästen fram och tillbaka, fram och tillbaka ungefär tusen gånger för att visa hästen att man måste inte gå i passage med svansen liggandes efter ryggen. Ingen konstig häst kommer att springa efter.

1d. Det har gått så lång tid att den galna ryttaren måste hem med de fd galna hästen för att snart kommer bussen.

15. Den fd galna ryttaren rider hem och rider på banan med den fd galna hästen som nu helt plötsligt är en SUPERSTAR.

Det är kul nästan jämt   

SLUT PÅ SAGAN  

Av Johanna - 19 februari 2010 10:40

Kallt som attans de senaste dagarna. Men har trots det inte frysit under ridningen, jo lite om kinderna förstås. Har dock inte idas ta två hästar om dagen då jag även har en förkylning som lurar... Men jag kurerar mig med Echina och det har hållt bort alla mina förkylningar i år utom en (då jag hade slut).

Så jag hoppas att det gör det även denna gång. Härligt väder har det ju vart i allafall - trots kylan - soligt och fint.

Ture ligger på transfer listan då han lyckats sabotera min ny-gamla hö häck. Jag har ju en pall med tre pallkragar och sedan ett nät (med tung järnram) som sitter fast (eftersom han lyckas lyfta ut nätet annars). Pallkragarna är fastskruvade på alla fyra sidor i en brädor som sitter fastskruvade i pallen. Jaha, va gör häst-skrället då? Först lyfter han omkring på hela jä**a hö-häcken och kastar omkring den i hagen. Vad då stark i käkarna? Tur att han inte är bitsk säger jag bara.... Nå jag tänkte att han lessnar väl till slut. När jag sen kommer på kvällen har han lyckats slita lös den översta pallkragen från hela ski*en. Hur? Vet inte. Med sänkmyr-metoden (går det inte med våld använder man mer våld) kanske? Så det blir små nät ett tag till då, till jag har råd att köpa in ett till stort rund-bals-nät. För nåt jädra hö-frossande kan han glömma. Fetknoppen! Fri tillgång - det går jag med på men inte obegränsad mängd! FORGET IT (försöker övertala mig själv, snart tassar jag nog iväg och lägger in en sisådär 30 kg löshö... Siiiiingde kom och hejda mig!!!!) Nä, han är ju nöjd med stora hö-nätet och de små som jag brukar hänga upp så det ska nog gå bra .

Jag har ju alldeles glömt att skriva om att det satt en STOR FET ÖRN utanför vårt hus häromdagen. Ca 10 -20 meter från vår ytterdörr. Jag höll på smälla av. Tur att katterna inte vill vara ute på vintern....


  

Ovido - Quiz & Flashcards