Alla inlägg den 5 februari 2010

Av Johanna - 5 februari 2010 14:51

Nu har lilla Benji (Big Ben) landat hos oss på Solstrimman! Till vår stora glädje är han JÄTTEFIN! Så nu får vi bara hålla tummarna att han har alla bestick i lådan också. Han och Ture verkar komma superduper bra överens och de står och tjafsar och leker med varandra. Ture ser superglad ut han har inte haft nån valack kompis att stå och dra grimma med på flera år. Hoppas bara han inte börjar slita sönder täckena oxå som han gjorde förut. Då drog han inte bara sönder sina kompisars täcken utan inbjöd även till dragkamp med sitt EGET täcke. Min lilla ponny :) Nu har han en egen ponnykompis oxå, lite nöjd han ska vara.

Benji ska slippa bli ihopsläppt med flickorna idag då det kan bli lite mycket för han då han rest så länge och var dåligt täckt (och klippt) när han kom och skakade som ett asplöv. Han är säkert jättetrött, och jag vill inte utsätta honom för krokodilen (Pina) idag.  Ska lägga in en bild på honom lite senare. Singde är väldigt nöjd med sitt köp - än så länge.

Av Johanna - 5 februari 2010 08:57

Benji skulle ju komma igår men de höll på med nån bångstyrig häst i 7 timmar som de inte fick på lastbilen. Så de kom sent i natt till Bodentravet och skulle sen köra ut honom till oss idag. Hoppas han kommer snart...Vi väntar med spänning.


Hästarna blev verkade igår och Pina genomgången av terapeut. Hon hittade inget som behövdes behandlas muskulärt, men sa att jag skulle hålla koll på h has. Jag har ju som sagt misstänkt nåt med höger bak så då fick jag det bekräftat. Hon tyckte jag skulle ge henne en ledkur och sen skulle hon kolla henne igen. Men jag kunde fortsätta rida som vanligt. Så det var bra.


Nä nu ska vi dra till stallet och stå och trampa till "lilleman" kommer   




Ovido - Quiz & Flashcards