Alla inlägg den 25 februari 2010

Av Johanna - 25 februari 2010 19:30

Så låter det i Pinas huvud. Så fort man rör sig en milimeter i sadeln så tror hon att det är galopp :) Hon är rolig lilla Pini Wi. Men nu sätter hon sig på rumpan och gör rediga gester med frambenen emellanåt. Inte som förr då hon galopperade som en myrslok med rediga gester med BAKbenen ;) Hon kändes inte riktigt fin i början av passet idag, men lossnade fint sedan och blev underbar. Travade jämt och med lite lagomt tryck bakifrån. Härlig!

Lille Benji har det inte lätt - att komma söderifrån till Kalix just denna årstid är väl inte det lättaste... Han har måsta få komma in i dag och värma sig en stund då jag höll på göra i ordning Pina för han frös så han skakade... For in i garderoben (dit man absolut inte vill) och hittade en hals som jag modifierade till storlek lite mindre än vad den egentligen är och stoppade på honom den. Sedan ett till tjockt täcke på honom. När jag sedan red Pina såg jag att lille Ponnyn Ture stod och tjafsade med Benji. Och hoppsan och hejsan när jag sedan var klar och kom ut med Pina så fick jag se något som nästan måste vara Tures livsverk vad gäller täckesbrottning. Han hade dragit av täckeshalsen från Benji utan att öppna några spännen...???? Vet inte hur men den hängde på sidan om halsen i stället för över halsen... Sen hade han vridit täcket så att bukgjordarna var nästan uppe på ryggen på stackars Benji... Nåja då kan man ju säga att han hade en redig magplatta i allafall :)

Nu ska jag ut och kontrollera så Benji har täcket på plats så han inte fryser i hjäl.

TJO HEJ

Ovido - Quiz & Flashcards