Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

Brrr

Av Johanna - 19 februari 2010 10:40

Kallt som attans de senaste dagarna. Men har trots det inte frysit under ridningen, jo lite om kinderna förstås. Har dock inte idas ta två hästar om dagen då jag även har en förkylning som lurar... Men jag kurerar mig med Echina och det har hållt bort alla mina förkylningar i år utom en (då jag hade slut).

Så jag hoppas att det gör det även denna gång. Härligt väder har det ju vart i allafall - trots kylan - soligt och fint.

Ture ligger på transfer listan då han lyckats sabotera min ny-gamla hö häck. Jag har ju en pall med tre pallkragar och sedan ett nät (med tung järnram) som sitter fast (eftersom han lyckas lyfta ut nätet annars). Pallkragarna är fastskruvade på alla fyra sidor i en brädor som sitter fastskruvade i pallen. Jaha, va gör häst-skrället då? Först lyfter han omkring på hela jä**a hö-häcken och kastar omkring den i hagen. Vad då stark i käkarna? Tur att han inte är bitsk säger jag bara.... Nå jag tänkte att han lessnar väl till slut. När jag sen kommer på kvällen har han lyckats slita lös den översta pallkragen från hela ski*en. Hur? Vet inte. Med sänkmyr-metoden (går det inte med våld använder man mer våld) kanske? Så det blir små nät ett tag till då, till jag har råd att köpa in ett till stort rund-bals-nät. För nåt jädra hö-frossande kan han glömma. Fetknoppen! Fri tillgång - det går jag med på men inte obegränsad mängd! FORGET IT (försöker övertala mig själv, snart tassar jag nog iväg och lägger in en sisådär 30 kg löshö... Siiiiingde kom och hejda mig!!!!) Nä, han är ju nöjd med stora hö-nätet och de små som jag brukar hänga upp så det ska nog gå bra .

Jag har ju alldeles glömt att skriva om att det satt en STOR FET ÖRN utanför vårt hus häromdagen. Ca 10 -20 meter från vår ytterdörr. Jag höll på smälla av. Tur att katterna inte vill vara ute på vintern....


  

 
 
Ingen bild

Syrsan

23 februari 2010 09:55

Jag haaatar kylan och frusna ensilagebollar!!! Hade stalljour och tala om att bli uppfylld av very -bad-energy... Vanligtvis brukar jag tycka att det är rätt mysigt att ha jour å påta på i stallet ,men icke-nu... morr säger jag. Så förba...at otacksamt å stå å hugga med yxa, högrepa å slita med händerna i en halvtimme för att få ihop nog med hö till alla hästar och det var bara frukosten, då ska det göra två gånger till... Jag minns inte ens när jag kände mig så här arg, frusterad å uppgiven sist! Hoppas jag inte har jour förren det tinat upp ensilaget forever. När det gäller örnen är jag glad att jag inte var där- har ju värsta ko- och fågelskräcken så jag hade väl typ dött eller nåt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards