Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

Det börjar bli ett jädra gnäll på vädret...

Av Johanna - 24 februari 2010 15:42

Själv har man väl vant sig lite med att frysa röven av sig :) Det är bara att vi inser att hur mycket vi än klagar så kan vi inte ändra på naturens makter. Vi kommer uppskatta våren så mycket mer när den kommer när vi fått ha det kallt. Klagan ligger väl i människans natur kanske. Snart kommer vi börja klaga på att det är för varmt, regnar för mycket, är för torrt eller att det måste bli kallare och snö :)  Jag trivs bra nu när backen håller sig snöig och frusen, sen att det gärna kunde bli i allafall 10 grader varmare det kan jag hålla med om.

Nå hur som helst ska jag nu iväg och släpa in en sisådär 15 balar torv och det kan jag först börja klaga om :) Dom är inte helt lätta att hantera och speciellt då farsan glömde berätta att de kom igår så de är nu helt genomfrusna GRRRRRRRRRR!!!! Nåja, blir ju bra träning för kroppen om man ska se det från den positiva sidan.

 På tal om det så blir jag så jädra less på denna anorexi-ideal-hysterin. Att folk orkar plåga/svälta sig själva för att vara svin-smala. Jag lovar att ingen kommer att tycka om er nå mer för att ni väger 10 kg eller 100 kg speciellt inte ni själva. Om man tror att man kommer tycka om sig själv för att man är smalare har man fel. Ät hälsosamt - rör på er och må gott! Jag börjar bli spyless på alla som väljer att banta sig "skinny" de flesta ser mycket bättre ut med lite normalt hull på kroppen. Motionera i stället så ni mår bra. Jag tycker det börjar vara lite "yesterday" med size 0. Nu vill vi ha nya skönhetsideal - som är vackra istället för utsvultna "freaks".

Sen kan man ju diskutera om vem som helst kan rida på en hur liten häst som helst, men det är ju en annan femma. Det finns hästar till alla - både stora och små.

   Snyggt? - not so much..

 
 
Annso

Annso

24 februari 2010 19:57

Håller med dig!!! Lite "trivselkilon" gör bara att man mår gott och står emot sjukdomar bättre, än om man har noll underhudsfett. Jag säger bara: Skugga på sommaren och värme på vintern!!! =)

http://demonensdoris.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syrsan

25 februari 2010 09:10

Nu när man är 40+ har jag börjat inse att jag hellre äter det jag vill och snaskar godis å är lite pluffsig än att inte få äta det jag vill och svälta för att vara smal. Alltså hellre lite småfet å pretty happy with myself än svälta, sukta å ändå vara olycklig...Å kylan håller i sig...minus 30 imorse men solen skiner å sitter man inne så ser det väldigt vårlikt ut ute ;) Lite glad att jag har tillgång till ridhus måste jag väl erkänna. Imorgon Hesse-kurs!!!

 
Linda Calissendorff

Linda Calissendorff

26 februari 2010 15:03

Håller med den där tjejens kropp är inte snygg... De är långt i från en normal kropp och tyvärr så är de bara såna bilder man får se! En som är normal viktig nu kallas ju för mullig hur sjukt är de? Man lever bara detta liv en gång så klart man ska unna sig att äta de man tycker om å inte leva på ett sallads blad och tro de är de folk vill se en mager utsvulten kropp!

http://www.lillbumsan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards