Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

P-lektion

Av Johanna - 23 februari 2010 15:15

Var på P-lektion med Pini Wi för Andreas i går kväll. Började med lite planlös framridning såsom jag oftast gör för att min skalle redan är i full gång med ett träningspass som inte ens börjat...

Men sen gick det bra. Visst fick han gapa (skrika) lite eftersom jag blir lite inne i det jag gör och glömmer vad jag ska göra sen :) Men vi fick avancera i allafall så det känns skönt när man kämpat i kylan. Han tyckte att ridbarheten hade förbättrats och att hon lyssnade bra och gjorde rätt när jag hade koll på grejerna (dvs mej själv) :) Istället för att slösa energi på att konstra titt som tätt så lyssnade hon efter de rätta signalerna och när dom (efter några om och men ;) )infann sig så svarade hon direkt.  Hon gjorde fina galoppfattningar och kändes fin. Inge svammel i galoppen heller förutom när jag gjorde någon miss. Jag var jättenöjd!

Red henne i dag i det fina soliga (fast kalla) vädret. Bara lite lättare joggingpass. Hon var jättefin, men vet ju nu hur duktig jag tycker hon är när hon galopperar fint, så hon vill helst galoppera hela tiden :) Men det är bara kul, då hon tidigare inte alls gillade det nå vidare. Det är ju som sagt lättare att dämpa en häst än att få fram en vilja som inte finns. Hade tänkt rida ut men jag tänkte att det är nog bättre att hon får slappna av och vara rund och fin efter igår, än att fara ut och bli spänd som en fiolsträng.

Hoppas det inte blir så mycket kallare ikväll så man vågar sig ut med Torpeden oxå.

Hej hopp


 
 
Ingen bild

Syrsan

25 februari 2010 09:24

Jag lever ännu gott på tanken att jag var nöjd förra gången jag red för Andreas. Imorgon är det dax igen och jag får hoppas att det känns så efter helgens två pass oxå. Ridit på kandar i två dagar nu eftersom jag inte riktigt gillar det och behöver träna på det. Det har gått rätt så bra. Bo känns pigg och alert men man får rida på rätt ordentligt å man slappar gärna till emellanåt när man inte har en Andreas (eller lillasyster) som står å gapar åt en. Nåja vi blev allt lite svettiga båda två ändå ;)
Har ännu inte fått till det här med 30 halvhalter på en volt i galopp och får väl hoppas att vi inte ska göra det denna gång :/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards