Direktlänk till inlägg 13 februari 2010

Fasen va kass jag är....

Av Johanna - 13 februari 2010 13:12

Dålig på att skriva blogg har man blivit. Nå det är ju så i perioder. Har i allafall gjort klart skolarbetet i tid ännu en gång, fast jag tror att jag inte ska hinna varevigaste gång...

Hästarna mår bra och sköter sig som små stjärnor    Ingen har haft någon feber än och Ture har inte uppvisat några mer kissproblem. Vet sa att han hade kanske hållt sig så länge så att han fått en liten kramp i pillisnoppen. Inget mer snor har setts till heller.

Nä nu har jag inte lust att sitta här nå mer efter 3 timmars skolträff framför datorn. Baken har domnat bort. Måste få upp lite blodcirkulation nu   


BAJ BAJ



 
 
Ingen bild

Syrsan

17 februari 2010 13:36

Ja och nu igen är det några dagar sen du skrev. Denna kommentar skriver jag 17/2 å det är ju flera dagar sen det var den 13:e. Jag å Bo har tagit det lugnt sen i fredags då han fick vaccin.Nu är det onsdag å vi har varit ut med Josse/Citro. Det var ett tag sen de gamla stallkompisarna träffats å vi trotsade den bitande kylan å tog en uteritt! Det var uuunderbart om än lite kallt emellanåt. Så fint när de slungat ridvägarna å man tar sig nästan hur långt som helst. Verkligen härligt! Nu till något annat. Bo´s man... Den är verkligen INTE kul. Den har ju hållit på byta sida hit å dit men nu har den delat sig så den nedre halvan vill vara på vänster sida å den övre halvan på höger. Nu har jag flätat den åt höger och det ska bli kul å se om det går att få fason på den. Ska snart ta bort flätorna å det kommer nog gå bra, men när jag kortat den tror jag den kommer sprätta iväg åt alla håll....

 
Ingen bild

Johanna

17 februari 2010 23:56

Men du måste ju fläta den EFTERÅT oxå...

 
Ingen bild

Syrsan

18 februari 2010 09:38

Meh, hur ska det gå, den kommer ju vara kort å hur länge måste man ha den flätad efteråt, han gillar inte å gå omkring med flätor - han e ju faktiskt kille!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards