Direktlänk till inlägg 1 februari 2010

dåligt val...

Av Johanna - 1 februari 2010 19:57

En härlig dag inleddes med lagoma -10 och sol. Underbart väder med andra ord. Jag tänkte att jag skulle vänta med att rida till kvällen för att få så lugn och ro med Pina som möjligt för jag vill inte vara med om nå tjafs när jag ska rida lektion i morgon. Jaha, va händer då? Jo det blir sviiiiiiiiiiiiiinakallt. Vinterjävel, jävel!!!   

Har ny kassa apparat på jobbet. Jag är fasen livrädd för den. Det är som att den är Gestapo eller nåt. Gud nåde om man gör något fel... Jag tror den lever - på sant! Den låter nästan ingenting heller och det spär på min hispighet.   


Men alltså va i h*****e? Kollar på TV om en tjej som har fobi mot feta människor. Hon är alltså livrädd för vad hon tycker är överviktiga människor. Får ångest och kallsvettas och grejer. Hur kan man ställa upp i TV och berätta nåt sånt? Va less jag blir... Hon kan inte gå ut för att hon pallar inte se fetisar på stan. Men dra mig baklänges.  Ja mena vara rädd för en kassa apparat är heeeelt normal - men mot människor bara för att dom väger lite mer???   


Jag har fått hem mitt hönät till rundbalar. Great. Ska testa det i morgon och jag hoppas det kommer funka lika bra som mina småa höbegränsningsnät. Blir skönt i så fall för då behöver jag ju bara fylla nät inne, så det kommer ju bli massor med tid över som jag kan ägna åt att städa huset, tvätta kläder, laga middag varje dag osv.....  - NOT!!!!!!   

BYE

 
 
Linda Calissendorff

Linda Calissendorff

1 februari 2010 20:29

Ja tydligen kan man ha fobi mot mycket men där tar ju alla rekord =0/ Ja undrar när folk ska sluta ha åsikter om sina med människor och börja fundera på sitt eget betende istället?
Herre gud de är ju bara en människa som sagt vare sig om man är smal/tjock så är man ju samma en i vilken kropp man ha... Jösses ja jag blir så rädd såna jag med de kan ju inte ha alla indianer i kanoten om jag säger så! ;0)
Så du är rädd kassaapparaten *ler* Ja de kan pipa å leva fan om man trycker på fel knapp så jag förstår dig där ;0) Så hang in there you are not alone! *skratta*

http://www.lillbumsan.bloggagratis.se

 
linda-li

linda-li

1 februari 2010 23:05

Fobi mot fetma på andra människor....fy fan så sjukt.. Jag har aldrig förstått hur vissa människor kan må dåligt över hur andra ser ut??? Hur kommer det sig? Det måste ju "väcka" något inom dem själva som ger ångest av något slag, och i botten en jävligt dålig självkänsla...Mystiskt fenomen det där, men rätt så vanligt verkar det som (kanske inte med fobi t o m, utan av "lindrigare art"). Very strange:(

http://linda-li.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Johanna

1 februari 2010 23:37

Ja, hon stod och lipade och hade sig för att en tjej som hon var så rädd för kom och gick. Och så sa hon: -jag känner mig så fånig, och tjejen som var med henne svarade: - nej maja, du är inte fånig. Va fan, jag skulle ha daska till henne och sagt - skärp dig för fan!!! Skaffa nåt att göra om du har tid och gå omkring och kolla på folk och bedöma huruvida dom är för tjocka eller inte. Vilken jädra människa! SUR!

 
Ingen bild

Syrsan

4 februari 2010 13:13

Håller med om kassapparaten, den ÄÄÄÄR läskig! Och inget stämmer å det blir ringa support hela tiden för den lever liksom ett eget liv!!! Och håller med om att du gjorde ett dåligt val när det gäller ridtiden - vänta till kvällen...nä det är bara passa på när det ser bra ut för man vet aldrig när Kung vinter slår till, kallt eller snöstorm kan drabba en när man minst anar det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards