Alla inlägg under februari 2009

Av Johanna - 19 februari 2009 21:14

Sammandrag av onsdag och torsdags ridning...

ONSDAG

Red Ture på ridplan. Han var heeeelt fantastisk =) Alla år av ledande, hovproblem och diverse annat svammel känns som bortblåst efter det jag fick uppleva på hans rygg. I LOVE MY LITTLE PONY

 Red Pina i ridhuset. Hon var fin, snäll och ordentlig. Kändes avslappnad och trevlig. Galoppen var ju lite sisådär men hon sparkade inte och höll på i allafall.


TORSDAG

Hann inte rida Ture då vi hade finbesök av syster yster med familj. Red Pina på ridplan efteråt och jag vill helst inte prata om det... ;) Fick världens frispel då lill-hingsten drog en av sina vanliga repor och var helt omöjlig i galoppen. Spänd, springig och allmänt stoig... Nåja skam den som ger sig. Skönt att ha Helena att bolla ideer med såna här gånger så man inte ger upp och känner sig helt värdelös och misslyckad.

Snart är det kurs och om Andreas sitter upp kan ju Pina alltid försöka flytta omkring på honom. Det lär INTE lyckas.


Nu längtar jag till i morgon då jag ska rida Ture.

Sov gott mina vänner




Av Johanna - 18 februari 2009 09:05

Jaha. Detta ridpass (tisdag)  med Pina blev hyfsat/vedärvärdigt/jättebra! Jag vet inte riktigt var kommunikationen brister men det lär jag ju få veta till helgen ;) Det jag gillar med Andreas, och som andra verkar gilla mindre, är ju att han är 100 % ärlig och engagerad. Han ser inte mellan fingrarna med något. Han stryker inte någon medhårs för att få tjäna lite extra pengar. Jag är jättenervös inför helgen då jag inte ridit för honom på flera flera år och nu med en ny häst dessutom. Nog skulle man vilja damma av gammel-Cambi bara för att då vet man vad man får ;)  Men det är sååå kul att få rida för Andreas igen så jag längtar med någon slags skräckblandad förtjusning. 


BYE 

Av Johanna - 17 februari 2009 15:54

Har spenderat förmiddagen med att bygga om/lappa i hop hage.... I smäll-kalla vintern. Jag höll på dö frysdöden. Jens var snäll och hjälpte mig som tur var. Annars vete fanken hur det hade gått. Men Jens tyckte det såg ut som något som lapparna hade byggt till renarna. Ha ha ha ha. Nå huvudsaken är ju att hästkräket hålls i hagen. Men jag betvivlar ju att detta ska stoppa honom. Han är ju som sagt Houdini. Nu när jag har varit inne och värmt mig ska jag se om jag kan trotsa kylan och fara och rida. Vi får se hur det går.

BYE





















Av Johanna - 16 februari 2009 17:37

Ture fortfarande svullen... men ingen feber i dag heller. Han fick en skritt tur efter vägen.

Pina gick okej först, sedan ursuselt och sedan BRA! =) Jag måste själv fokusera lite bättre. När jag skärper till mig så lyckas det ju till slut. Men det är svårt när hästen är uppe i det blå... Det gäller att få hästen att få samma sinnestämning som en själv istället för att lockas med i hästens. Hon gick riktigt bra till slut och det kändes bra. Men jag är ändå lite lur på att det kan vara nå "vajsing" någonstans i kroppen på henne. Man saknar verkligen Hovslagar-Stina såna här gånger.  Men det kan ju kanske försvinna med riktig ridning eller så kommer det fram vad det är. Den som lever får se, som man brukar säga ;)  Orken for ur mig i dag och jag känner mig helt slut. Det tar på kroppen att rida ordentligt och inte bara hålla i sig =)

Ture fortsätter med att vara en hag-destroyer. Han har rymt endast tre ggr idag och jag är ganska less. Till sommaren ska vi bygga Fort Knox =) åt honom har Jens lovat så jag hoppas jag kommer få hjälp med det. Han ska grillas den lilla spjuvern ;).

ADJÖ

Av Johanna - 15 februari 2009 20:55

Ridit Pina i dag på ridplan. Hon skötte sig okej men var lite okoncentrerad och springig. Hennes ena baksko gick även sönder *SUR* får se om Jens kan fixa den. Det satt då kvar i allafall när jag red och det var ju bra.

Skulle rida Ture efteråt men upptäckte att han hade en konstig knöl på överarmen och var svullen nere över senorna... Han har nog rivit sig i hagen tror jag. Ingen feber i allafall. Tänkte skritta honom men avstod blir så kallt att bara sitta och skritta när det är 20 minus ute. Så det blev varma lindor och borstning i stället och det tyckte han var sköönt ;)

Saga är fortfarand stel i ett bakben sen skogsrymningen men det blir bättre. Så det är bara att avvakta ett tag till. Cambi hon är som ett litet skogstroll och njuter av att få vara långhårig och slapp pensionär ;) Hon ser ut som en förväxt shetlandsponny =)


Av Johanna - 15 februari 2009 12:16

Vill köpa en hästtransport med fronturlastning. Så om någon har en eller vet av en så får ni skrika till!!! Dessutom säljer jag en Värmlandsvagn H2-1200 -88 så om ni vill köpa får ni också skrika till!!!

Av Johanna - 14 februari 2009 14:17

I dag har vi alla hjärtans dag så kram på er alla mina vänner. Ni andra baktalande bitterfi***r kan ju krama er själva ;)

Vi har i dag skottat ridplan i flera timmar. Det var inte lite snö på den ska jag säga. Vi har inte varit lika flitiga som Robban i Övik är. Där kunde man räkna med nysladdad eller skottat ridplan varje gång man skulle rida. Det kan man kalla service!!!

Ska på middag i kväll med syster Anette och hennes make Mattias så jag måste skippa ridning i dag för jag känner mig allt för stressad. Måste ju gräva fram några civila kläder och bara det lär ju ta en evighet. Måste även röja lite här hemma så jag och älsklingen kan mysa i kväll.  Är inte så genomtänkt att sätta sig på Pina när man känner sig stressad heller, hon har ju en stor portion av det själv så man ska vara i full focus när man sitter upp annars blir det pannkaka av allt i hop.

Längtar ju efter schlagern i kväll oxå. Alltid lika roligt att se!

Av Johanna - 13 februari 2009 22:08

Jaha i dag har man frusit arslet av sig =) Red Pina och Ture. Det gick bra förutom att underlaget var kasst då Jens inte kunnat skotta av olika anledningar. Men Pina var lugn, koncentrerad och lydig och det är ju det jag vill uppnå just nu. Ture var pigg och bjöd på och det är det som jag är ute efter med honom. Så det var en bra rid dag även om det inte blev så långa pass då jag var djupfryst ganska fort. Men det var ju DJUP snö så det blir ju liksom mycket mer effektiv tid om man säger så.

Gruvar mig nå överdjävligt över kursen nästa helg... Men men man ska ju använda sig av hjälp när den finns tillgänglig....

Ovido - Quiz & Flashcards