Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Johanna - 2 februari 2009 19:13

Dagens rapport består av att jag red Ture på fm. Först red vi ut efter vägen och sen genom skogen till grannarnas ridplan. Han var snäll och tyckte det var spännande att gå  en ny väg. På ridplanen tränade vi lite tempoväxlingar i trav och halter. Han gick jättebra och kändes finare än någonsin =)

Sen åkte vi in till stan och skulle väga Nelzon men veterinär station var stängd i dag pga omläggning av golv eller nåt liknande.

Stod i butiken någon timme och åkte sedan hem igen. Skulle rida Pina men jag blev lite lat och lät dom vara ute i stället. Jag tyckte hon tittade på mig med lite frågande blick som om hon undrade om vi inte skulle hitta på något idag, men jag kände att jag ville umgås lite med Jens för en gång skull då vi råkar vara hemma samtidigt för ovanlighetens skull.

Jag lär ju få äta upp i morgon att hon stått i dag. Men men so be it...


Av Johanna - 2 februari 2009 09:07

Red Pina på morgonen. Gick väl bra men väntar fortfarande på att hon ska landa. Detta är i ofs den värsta tiden för Pina hon brukar ha myror i brallan den här årstiden.


På em var jag, Helena och Anette till Boden och kollade på qlinic med Kristian von Krusenstierna. Han var verkligen pratglad ;) och surrade som den värsta sportkommentatorn =) Maria Eriksson var ju där och red först Totoola och sen Vandolf. Hon är helt j***la otroligt duktig. När hon red Vandolf var det som att tiden stod stilla. Det var ju ett tag sen jag såg henne rida och jag hade nästan glömt bort HUR bra hon är. Sedan blev jag så ledsen i ögat när man såg en del kandarstänger i lodrät position och hästar med stundtals gapande munnar. Speciellt dom som man vet tävlar i högre klasser. Tragiskt och trist. Men det var mycket fina hästar och trevligt att vara där.


Bilder: Maria och Vandolf

           Kristian Von Krusenstierna

Ovido - Quiz & Flashcards