Direktlänk till inlägg 16 februari 2009

helt slut idag...

Av Johanna - 16 februari 2009 17:37

Ture fortfarande svullen... men ingen feber i dag heller. Han fick en skritt tur efter vägen.

Pina gick okej först, sedan ursuselt och sedan BRA! =) Jag måste själv fokusera lite bättre. När jag skärper till mig så lyckas det ju till slut. Men det är svårt när hästen är uppe i det blå... Det gäller att få hästen att få samma sinnestämning som en själv istället för att lockas med i hästens. Hon gick riktigt bra till slut och det kändes bra. Men jag är ändå lite lur på att det kan vara nå "vajsing" någonstans i kroppen på henne. Man saknar verkligen Hovslagar-Stina såna här gånger.  Men det kan ju kanske försvinna med riktig ridning eller så kommer det fram vad det är. Den som lever får se, som man brukar säga ;)  Orken for ur mig i dag och jag känner mig helt slut. Det tar på kroppen att rida ordentligt och inte bara hålla i sig =)

Ture fortsätter med att vara en hag-destroyer. Han har rymt endast tre ggr idag och jag är ganska less. Till sommaren ska vi bygga Fort Knox =) åt honom har Jens lovat så jag hoppas jag kommer få hjälp med det. Han ska grillas den lilla spjuvern ;).

ADJÖ

 
 
Ingen bild

Syrsan

17 februari 2009 09:41

Idag var det 29 minus i Månsbyn så jag är glad att jag red igår när det bara var 24 så jag med gott samvete kunde låta han stå idag. Vi har inte bara en rymningsmarodör i Månsbyn utan två stycken enmeterhöga små huliganer som spränger hagar hur de vill och går från hage till hage och nu senast en tur på byn. Som tur är har de övriga hästarna respekt för trådarna så de stannar snällt i hagarna (än så länge). Lyllo dig som ska kursa till helgen fast jag slipper gärna fjärilarna i magen =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards