Alla inlägg den 6 september 2009

Av Johanna - 6 september 2009 12:03

Har en god vän som har sin häst uppstallad i Luleå. I går hade en kvinna ringt på annonsen som stallägaren hade ang en ledig stallplats. Kvinnan hade sagt att hon skulle komma och titta på platsen.  En stund sendare dyker det upp en kvinna - vi kallar henne ryska damen - iklädd klackiskor och vit damväska och lastar ur ett sto och frågar vilken hage hon ska stå i.

Damen åker hem och lämnar hästen utan mat och vatten. När sedan en av stalltjejerna får tag i ryska damens telnr och ringer på kvällen för att fråga vad hästen ska äta (eftersom hon inte hade med någon mat till hästen) svarar damen - Men jag har inte ridit idag.

Den ryska damen visste alltså inte att hästar äter varje dag utan trodde att den bara behövde äta när den ridits. Snacka om att arbeta för brödfödan...

Hon informerade att hon minsann hade gett hästen vatten under dagen så det tyckte ryska damen räckte.

Va säger man?

Fortsättning lär följa....

Av Johanna - 6 september 2009 09:31

Lilla Juni



Här har det varit tornado i helgen. Lite härligt ändå att bo vid havet när det blåser och stormar riktigt mycket.

Är hundvakt fre - mån då mamma och pappa är på hundutställning i Östersund (tror jag det var).  Nelzon är nu anmäld till utställning i Sundsvall i Oktober och jag känner mig redan lite småpirrig ;)

Här på Solstrimman är det då full rulle, en liten valp som väcker en halv sex på morgonen. Men det är tur, för då blir jag påmind ännu en gång varför jag aldrig mer ska ha en retriever ;) Liiiite livlig är hon ju om man säger så =)

Hästarna har ju vilat fre och lör pga det otroligt jobbiga vädret, och idag är det väldigt grått men än så länge vind/regnfritt. Men får se om man orkar åka nånstans då jag måste se efter dessa sjutusen hundar och måste börja röja och ställa i ordning i stallet. Nåja, de kan gärna vila ett par dagar, dom är ju nyverkade så Ture är ändå lite öm. Snart börjar höstens träningar och kurser så dom kan behöva ta igen sig lite xtra efter sommarens ridläger =)

Ovido - Quiz & Flashcards