Alla inlägg den 3 september 2009

Av Johanna - 3 september 2009 21:15

Världens bästa dressyr ryttare?????? Vem kan se upp till denna människa????

http://www.youtube.com/watch?v=lMqS1DTShNE&feature=related
Av Johanna - 3 september 2009 20:48

Idag kom Marie hovverkare och fixade till fötterna på hästarna. Som vanligt blev de supertjusiga. Blir intressant och se hur Ture kommer kännas i morgon. Det har ju blivit bättre och bättre för varje gång nu. Jag hann ta ut Ture på lina och träna lite galopp och sedan skrittarbetade jag honom lite. Han har inte haft "morsan" på ryggen på ett tag när jag har haft hjälp av Annso att rida honom, och jag är ju "lite" petig av mig så jag hann bara med skrittarbete innan Marie svängde in =). Nåja, det spelar ingen roll det är nyttigt det med och han hann ju träna galopp innan vilket är prio 1 just nu!

Pina fick vila idag hon gick ju superduper igår och idag hade värmen hittat tillbaka och hon såg helt slut ut så jag kände att både hon och jag kan vara nöjda med gårdagens superba arbetspass.

är helt betuttad i Moorland Totilas, liksom många andra gissar jag, men har idag till min besvikelse sett clinics med ekipaget där dom utövade roll-kur så klart.... Underbar häst, duktig ryttare - varför klarar man sig inte utan roll-kuren då??? Just på denna clinic så varierade han i alla fall formen mycket så det var ju en lite tröst, inte som att kolla på Anky, men de har ju samma tränare..

Visst mina hästar går bakom lod många gånger, men inte för att jag vill det utan för att jag inte är nog skicklig så det blir så ibland. Men dessa ryttare placerar ju dem avsiktligen så bakom hand så att man inte ens kan se något mellan ganascherna och halsen, känns inte riktigt kul att se på kan jag säga...När hela under sidan av hästens huvud och framsidan av halsen TAR I VARANDRA - fy fanken säger jag bara.... Hästens huvud närmare våg än lod...

Vad kan man säga... TRIST...

Ovido - Quiz & Flashcards