Direktlänk till inlägg 6 september 2009

Hundvakt

Av Johanna - 6 september 2009 09:31

Lilla Juni



Här har det varit tornado i helgen. Lite härligt ändå att bo vid havet när det blåser och stormar riktigt mycket.

Är hundvakt fre - mån då mamma och pappa är på hundutställning i Östersund (tror jag det var).  Nelzon är nu anmäld till utställning i Sundsvall i Oktober och jag känner mig redan lite småpirrig ;)

Här på Solstrimman är det då full rulle, en liten valp som väcker en halv sex på morgonen. Men det är tur, för då blir jag påmind ännu en gång varför jag aldrig mer ska ha en retriever ;) Liiiite livlig är hon ju om man säger så =)

Hästarna har ju vilat fre och lör pga det otroligt jobbiga vädret, och idag är det väldigt grått men än så länge vind/regnfritt. Men får se om man orkar åka nånstans då jag måste se efter dessa sjutusen hundar och måste börja röja och ställa i ordning i stallet. Nåja, de kan gärna vila ett par dagar, dom är ju nyverkade så Ture är ändå lite öm. Snart börjar höstens träningar och kurser så dom kan behöva ta igen sig lite xtra efter sommarens ridläger =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards