Direktlänk till inlägg 23 september 2009

Men åååå

Av Johanna - 23 september 2009 12:23

Va jobbigt det är när man inte skrivit på några dagar så man blir helt dagvill och vet inte vad man gjort vilken dag....Skrikandes


Nå här kommer en sammanfattning (igen)


Har ju ridit kurs i helgen. Pina har gått bra och det var kul, dock var hon lite väl brunstig andra dagen så hon var lite i sin egen lilla värld fylld av hingstar och fölungar Kyss. Jag är i allafall jättenöjd med Pina och mej själv, speciellt eftersom det var massor med publik första dagen och granskande publik (Helena Flört) på söndag, jag red på ändå och blev inte helt handlingsförlamad.


Ture kändes fördj****g på lördag så jag var helt i färd med att hitta ett nytt hem till honom, då jag kände att jag inte klarade av att göra något av han och blaha och blaha och gråten i halsen osv. Till och med min syster fick känna sig lite gråtmild i sympati för sin lillasysters desperation om sin älskade Ture. Nåja, vi bestämde att Maria Öberg (kurskamrat) skulle rida honom Söndag så jag skulle få se att han inte såg varken sjuk, halt eller lytt ut.

 Jag fick ont i magen eftersom jag har ett LÄTT kontrollbehov när det gäller vem som ska få sitta på/hantera/eller ens röra min lilla "bebis". Nåja, Maria red och han gick jättebra och såg inte alls knasig ut. Dock hade jag hunnit se filmen från Lördag och såg att han inte alls såg ut som han kändes. Såg ut som en miljon, kändes som en dålig komedi. Vi beslutade att Maria skulle rida honom ett pass till på eftermiddagen och sen skulle jag få sitta upp och avsluta passet. Sagt blev gjort, men han kändes ändå inte som han brukar även om alla försöker förklara hur fin han är. Men han ska KÄNNAS fin, framförallt ska han kännas som TURE. Nåja, han fick till riktigt fina galoppstunder med Maria på söndag så det var underbart att se. Jag skrek braaaaaaaaaa, braaaaaaaaaaa åt honom där jag stod och tittade, jag kunde inte hålla mig, han var så duktig.


På Måndag red jag Ture och han gick sådär som under kursen först men sen så lossnade det ordentligt. UUUUNDERBART!!! Han gick jättefint och kändes som min lilla torped igen.

Pina vilade måndag och gick mest och visade stjärten i hagen åt sina två kavaljerer.


Tisdag blev p-lektion med Pina för Maria Eriksson. Det gick bra och jag är nöjd med lektionen, hästen och mig själv. Dock hade jag hjärnsläpp på framridningen och hade inte aning om vad jag höll på med Skäms. Pina var super att lasta, åka med och vara borta med. Duktig gumma!!! Dock var det någon där borta som sa på läktaren: - Hon rider på den där Ture... HALLÅÅÅÅÅ!! Ture=pojke=snopp  Pina=flicka=ingen snopp.... Flört Jag körde dessutom själv, vilket jag inte vågar egentligen Cool.


Detta blev lite jobbig långt måste jag säga... Nu ska jag gå ut och fortsätta måla brädor som ska sitta under taket på nå vis i stallet... Lämnar av med en bild på min heeeeeeeeeeelt uuuuuuuuuuuunderbara hund.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards