Direktlänk till inlägg 18 september 2009

Närmar sig kurs...

Av Johanna - 18 september 2009 12:03

Kurser närmar sig med stormsteg. Hästarna har vilat Onsdag och jag tror nog att Pina i allafall får vila Torsdag oxå.  Känner mig laddad för ridning med Pina och mindre laddad för ridningen med Ture... Jag känner att man blir lite less när det verkar som att de aldrig ska gå vägen. Jag har väntat i 10 år nu och kämpat så mycket med denna häst. Gått och lett och lett och lett och lett och longerad och tömkört i 30 000 miljoner triljoner mil. Nu känns han helt konstig, det är något som inte stämmer,  och då får jag ju för mig så klart att det är något som felas honom. Har han ont? Är han bara less? Är han bara van att inte behöva anstränga sig så mycket? Han var ju helt underbar fram till att jag flyttade honom till Ponde. Nu är han inte alls lika fin nå mer... Nå vi får se hur det går på kursen, kanske det går jättebra och vi får ny inspiration och motivation, vem vet? Jag vet då att Maria H älskar honom Flört och har jag tur så blir jag filmad så jag får se hur han rör sig och så vidare... Hoppas även jag får någon att fota så att jag kan lägga in dom på bloggen så ni får se hur vacker han är i allafall Glad

Cambi har då i allafall blivit i barndömen. Hon känner sin biologiska klocka ticka och är nu i värre brunst än någonsin. Hon har inte ro att äta ens en gång utan springer omkring och åmar sig och kråmar sig åt grannens hästarKyss. Saga är måttligt glad åt henne när hon trycker rumpan mot hennes boxvägg. Fast det blir ju mer gräs ute över till Saga, och det tackar hon ju inte nej till Skrattande.

 
 
Ingen bild

Linda Calissendorff

19 september 2009 23:04

Oroa dig inte nu utan han är säkert less efter tömkört i 30 000 miljoner triljoner mil som du skrev! =) Keep it up, nu johanna!

 
Ingen bild

Helena

23 september 2009 06:46

och vad du uppdaterar då.....;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards