Direktlänk till inlägg 2 september 2009

Hösten har kommit och Prilli Vanilli med den =)

Av Johanna - 2 september 2009 17:14

Började dagen med ett SVETTIGT pass på Bo - mjukisdjuret. Han är ett mjukisdjur vissa stunder men en pansarvagn när han vill ;) Jag red och svettades och red och svettades. Han är ingen barnlek kan jag säga. Men Bosse var tapper och stod ut med mig, trots att han säkert tyckte att jag hade minst en skruv lös.

Sedan red jag Prilli Vanilli som vaknat när det är svalare och vinden viner =) Jag kände att hon var på G och sprätte och grejade emellan åt. Skulle sparka mot läktaren när den knakade i vinden och lite såna grejer. Jag har ju fasat för detta, men faktiskt kände jag att jag hade saknat hennes busigare stunder. Det var lite extra motor och det tackar man ju inte nej till efter sommarens lite mer behagliga Prilla. Nu hoppas jag ju förstås att hon inte ska bli hel-prillig när vintern kommer, men de återstår ju att se =)

Hon gick i allafall AS-BRA!!!!! Heeelt underbar. Mjuk, rund, fin och jämn och med motorn på plats i bakändan =)

Efter dessa två ridpass kände jag mig väldigt mör i min mage så jag tog ut Ture på lina. Tänkte försöka låta honom galoppera lite. Han var superduktig och galopperade villigt, avslappnat och med mycket bättre balans. Vi körde några intervaller och det var inga problem. Förra året kunde jag ju bara drömma om att galoppera honom på lina, om han ens fattade galopp så låg han och slet i linan som en galning och såg ut som att han höll på dö. Men nu verkar det gå mot rätt håll. Ingen hosta idag och ögat såg helt friskt ut oxå. Var nog bara ett falskt alarm peppar, peppar.. Bra att kunna galoppera honom på lina så han kan träna mer galopp utan att behöva balansera upp en ryttare oxå. Ska börja löshoppa honom mer oxå, det stärker oxå upp galoppen för honom. Tyvärr är ju vintern snart här  och då blir det väl inte mycket löshoppning, men då får jag ju flörta med Helena så får hon hoppa honom uppsuttet i ridhus i stället.

BYE


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards