Alla inlägg den 12 mars 2010

Av Johanna - 12 mars 2010 21:24

Då har man vart och ridit kurs idag. Pina skötte sig bra och var inte lika sprättig som hon var förra gången hon var i KRF´s ridhus. Jag är nöjd med henne. Hon känner nog lite av bakbenet ännu och var lite irriterad emellanåt och drog lite i tyglarna och hade sig. Galoppen var under all kritik hon blev spänd och i överlag så backade hon av lite och slingrade sig undan bettet. Jag blir ju oxå för osäker och trevande och det resulterar ju i att Pini inte riktigt vet vad jag vill och kan ta tillfälle i akt att "maska" lite. Sedan när jag försöker skärpa till mig och bli tydligare blir jag ofta för spänd i fingrarna och stum i handen, för stum i sätet och spänd i skänkeln. Men men träning ger färdighet :) Bra att ha Pini Wi att träna på för hon visar om hon tycker jag är för stel. Hade velat räta ut emellanåt och rida fram mer till bettet, men man får inte alltid som man vill :) Hon var mjuk och fin på slutet i allafall. Hade ju hjälp av en vän som var snäll och kom och tittade och hjälpte mig utvärdera efteråt. Det är så bra att få lufta lite funderingar med någon som är kunnig, ärlig och som känner mig och min ridning väl.

Lille Benji var på premiärkurs med Singde och skötte sig utmärkt. Snäll och cool på nya platsen och gick rätt på transporten. Så han får MVG. Vi körde sedan hem dem tillsammans och de gick rätt in och stod lugnt och snällt och väntade på sin tur när de skulle ut. Skönt att de går bra att köra ihop så vi kan åka till ridhuset tillsammans när underlaget ute snart kommer att bli dåligt när snön smälter.

Nu ser vi fram emot ett till pass i helgen och jag ska försöka att vara lite mindre "velig" och tro på mig själv. Kommer jag lyckas? Förmodligen inte, men jag ska försöka :)

Av Johanna - 12 mars 2010 00:07

Var färdig redan 23.45    Har ridit Pina och hon var lugnare idag. Tog henne från marken först och det är som att hon behöver få jogga lite fritt innan man börjar rida för att hon ska rasta av sig och börja slappna av. Hon gick inte sådär riktigt bra men hon var lydig, avslappnad och gjorde det hon skulle. Så det nöjer jag mig med. Nu är jag lite nervös inför i morgon som vanligt, för hon kan lätt bli "kollrig" när hon kommer till KRF´s ridhus. Men jag ska ta linan med mig så jag kan ta henne på lina där med innan passet. Jag tror dock att jag kommer få synpunkter på att jag linar henne utan inspänning men det får jag ta   


Nu ska jag sooooova GOOD NIGHT!

Ovido - Quiz & Flashcards