Direktlänk till inlägg 12 mars 2010

Tidig kväll :)

Av Johanna - 12 mars 2010 00:07

Var färdig redan 23.45    Har ridit Pina och hon var lugnare idag. Tog henne från marken först och det är som att hon behöver få jogga lite fritt innan man börjar rida för att hon ska rasta av sig och börja slappna av. Hon gick inte sådär riktigt bra men hon var lydig, avslappnad och gjorde det hon skulle. Så det nöjer jag mig med. Nu är jag lite nervös inför i morgon som vanligt, för hon kan lätt bli "kollrig" när hon kommer till KRF´s ridhus. Men jag ska ta linan med mig så jag kan ta henne på lina där med innan passet. Jag tror dock att jag kommer få synpunkter på att jag linar henne utan inspänning men det får jag ta   


Nu ska jag sooooova GOOD NIGHT!

 
 
Ingen bild

Syrsan

12 mars 2010 13:46

Ledig igår - skönt!!!! Tur att man har en syster som hoppar in när en av de anställda åker längdskidor in i träd å blir sjukskrivna. Det är ju det jag har sagt - skidor är livsfarligt! Tacka vet jag ridning - helt ofarligt ;) Ser oxå fram emot Maria-kursen och jag vet oxå hur det kan gå när man tar in hästen å ska lina den innan ridpasset. Andreas påpekade detta för mig och nöjde sig inte förrän jag gjort "tillfälliga" inspänningar med hjälp av de vanliga tyglarna. Så du får väl göra så i värsta fall. Hoppas hinna rida ikväll å sen ha lite Fredagsmys, gärna med ett eller två glas vin. Skål!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards