Direktlänk till inlägg 19 mars 2010

Pini wini wi

Av Johanna - 19 mars 2010 22:15

Har ridit lilla prinsessan ikväll. Hon gick finemang. Jag kunde hålla bra fokus idag oxå. Så jag är väldigt nöjd. Fin i galopparbetet och kunde länga bra och gick att ta tillbaka med bibehållen form. Kunde verkligen känna hur sätet påverkar henne i galoppen och behövde inte bara försöka få henne att hålla galoppen så det var kul. När jag slappnar av i sätet men ändå håller henne framme så slappnar hon av fint och tar fina språng. Så fort jag blir spänd så börjar hon studsa med raka ben. Så det var härligt att känna hur jag påverkar henne. När hon sedan ska korta sig innan avbrottet blir det lätt att hon studsar lite bak, men det blir väl bättre med träning då hon förstår och orkar vinkla bakbenen istället för att "stolpa" med raka ben. Hon accepterade verkligen bettet bra idag. Fick tillbaka henne bra i halvhalterna och det gick mycket mjukare än det gjort förut, sedan svarade hon jättebra framåt efter halvhalterna oxå. Oftast vill hon ju lyssna bra framåt och sämre tillbaka eller tvärtom, men idag var hon mjuk och lätt åt "bägge hållen". Vill åka in till ridhuset i morgon och jag hoppas att det blir så. Hon blir fort trött när hon jobbar på bra. Hon orkar ju springa hur länge som helst denna häst utan att bli berörd, men när hon jobbar bra så märker man att hon blir lite trött. Så det blir skritt pauser mellan repetitionerna. Nä nu ska jag snoka runt lite på nätet.

Go kväll!

 
 
Linda Calissendorff

Linda Calissendorff

23 mars 2010 15:01

Roligt de går bra för er med träningen! =))

http://www.lillbumsan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards