Direktlänk till inlägg 6 mars 2010

GRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!

Av Johanna - 6 mars 2010 18:53

Tickande bomb - det är jag det...  

Har varit såååå irriterad och på gränsen till explosion hela dagen...   Blev ingen ridning eller transport träning då jag inte vill gå och vara vansinnig inombords och försöka träna några hästar. Dom känner på sig när jag är irriterad och gör ju då givetvis inget som man vill.   Pina är fortfarande svullen och öm så det blir ännu ett omslag och hålla tummarna på att det ger med sig. Nä nu får man nog ta sig lite snällmedicin (dvs alkohol). Om man vågar kolla på andra chansen är ju en fråga, för jag vill inte behöva ångra i morgon att jag kastat ut TV:n genom fönstret. Nu ska jag iallafall dra till stallet och lägga om Pinas bandage och kolla om Singde och Benji är nå söta på ridbanan. Fast risken är väl ganska stor att jag börjar lägga mig och stackars Singde om jag ska instruera henne i denna sinnestämning    Hon lär ta till flykten när  hon ser mig komma brummande med go-245:an på höga varv och tjutande däck   

Fast hon har ju överlevt förr      



 
 
linda-li

linda-li

7 mars 2010 08:06

Vet exakt hur det är att gå runt och känna sig som en tickande bomb, det är skitjobbigt! Man kan liksom inte bara släppa irritations- momenten..... Tur som f-n att man inte är någon lång- sur jäkel iaf:)

http://linda-li.bloggagratis.se

 
Linda Calissendorff

Linda Calissendorff

7 mars 2010 13:19

ja säger ju de vi är obotliga häst nördar hela bunten på gott å ont! =0)
Ha man nått problem med hästen så går de ut över alla i familjen sen om de går bra för ovanlighetens skull så kan till å med gubben få sig ett nyp så inte undra den stackaren kostar på alla våra hästar hela tiden för att dom ska må bra *skratta*

http://www.lillbumsan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

johanna

7 mars 2010 13:36

ha, ha, ha den var bra Linda :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards