Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av Johanna - 31 augusti 2009 18:26

En sammanfattande rapport kommer här. Prilli Vanilli har haft en välförtjänt microvila på 3-4 dagar. Har tappat räkningen ;) Red henne igår lite lätt och idag har Helena hoppat henne. Hon gick som klockan på studsen och tyckte det var riktigt sköj!

Ture har väl vilat 2 dagar tror jag (om han har haft tur *fniss*) igår tömkörde Annso honom och även jag lite grann. Sen galopperade jag honom på lina. Helena hoppade honom i dag, han gjorde det bra men det är som att han vill ha lite större uppgifter. Men han får lov att vänta och få mer rutin och bli säkrare på hinder. Han är ju väldigt kaxig och orädd och blir inte måttligt sur om han slår i. Han tog då tag i hindren idag och det syns att han förstår att han faktiskt får och KAN springa och hoppa numer. Det är alltid ett nöje att se honom ridas då han är så guuuudomligt fin min häst. 

Bobo - gosedjuret -  fick oxå hoppa, han hoppade fint och är ju så gudagod i själen den hästen. Men han blev lite olydig och ville inte riktigt lyssna på Helena när hon skulle ta tillbaka honom. Men han gillade att hoppa. Hannah var ju med oxå och hon hoppade ju smidigt som en katt som vanligt. Hannah är ju plugghästen i gänget =) Vill alltid göra sitt bästa. Som en liten sportig prinsessa for hon fram över sanden.

I går kväll var Helena med Cambis tronarvinge (Wilda) till Ponde. Hon var jättefin på slutet när hon slappnade av och tog för sig framåt. Det blir väldigt kul att se vad som kommer att bli av den damen. Svart som natten och eldig. GILLAR.... Sedan fick jag gosa med henne i stallet. Hon och jag har ett speciellt förhållande kan man säga ;)

Tyvärr inga bilder den här gången =( Men det blir ju fler tillfällen...



Ovido - Quiz & Flashcards